تهران - ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ظهر امروز دوشنبه از افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و یکصد نفر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت اخیر ۱۲ مورد جنایت مرتکب شد که در آن ۱۳۲ شهروند فلسطینی شهید و ۲۵۲ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۴ هزار و صد نفر و شمار زخمی ها به ۶۰ هزار و ۸۳۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان این رژیم و مقاومت فلسطین، آتش بس موقت چهار روزه برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بیش از صدروز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت اما دو هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن حماس و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است. بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه «بنیامین نتانیاهو» غیرممکن دانسته و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.