شهرری -ایرنا -مدیر آبفا بخش خاوران شهرستان ری گفت: عملیات اجرایی اصلاح و افزایش سایز خروجی‌های مخزن آب خاورشهر به منظور تقویت فشار و تعادل در شبکه آبرسانی در حال اجرا است.

امید صابری مدیر آبفای بخش خاوران در خاورشهر ری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به رشد و افزایش جمعیت ساکن در خاورشهر، ماهیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی در منطقه تغییر کرده و به جای خانه‌های ویلایی، شاهد افزایش آپارتمان‌سازی هستیم.

وی بیان کرد: به تناسب رشد جمعیت، مصرف آب در بخش خانگی نیز افزایش یافته و بر این اساس در مرحله اول اصلاح و سپس افزایش اندازه (سایز) خروجی‌های مخزن آب خاورشهر از قطر ۳۰۰ به ۵۰۰ میلی‌متر با هدف تقویت فشار و تعادل در شبکه آبرسانی به شهر خاور شهر در دست اجرا است.

مدیر آبفا بخش خاوران تاکید کرد: در این راستا و به دلیل افزایش قطر لوله‌ها و شیرآلات، در مجموع ۱۷۰ متر لوله از قطر ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی متر و ۱۱ فقره شیرآلات سنگین تعویض و نصب خواهد شد.

صابری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی و شرایط سخت کاری به دلیل وجود معارض و تاسیسات شهری، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با معاونت بهره‌برداری نظارت بر آب انجام و اجناس مورد نیاز برای اجرای این عملیات تهیه شده است.

وی افزود: به این ترتیب عملیات اجرایی اصلاح و افزایش اندازه خروجی‌های مخزن آب خاورشهر در کوتاهترین زمان ممکن و البته بدون قطعی و افت فشار آب به همت کارگران زحمتکش آبفای خاورشهر در حال انجام است.

خاور شهر در جنوب تهران در شهرستان ری قرار دارد.