شاهرود - ایرنا - بخشدار مرکزی شاهرود گفت: کتابداران و مخاطبان کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهاد پیشگام فرهنگی ترویج، توسعه مطالعه و کتابخوانی در صحنه انتخابات می‌توانند با ایجاد شور، انگیزه و مطالبه‌گری نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود دوستی روز سه‌شنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی شاهرود، افزود: مشکلات و چالش‌های امروز جامعه بیش از برخی مسایل دیگر ریشه فرهنگی دارد که باید با اقدام و برنامه مدون کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کتابداران با ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید در پرورش افراد موثر و همچنین توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند، ابراز کرد: توسعه فرهنگی و ذهنی همراه مطالعه در انتخاب فرد اصلح برای پیشرفت همه جانبه کشور ضروری است.

دوستی با اشاره به اینکه انتخاب حق مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت است، اظهار کرد: به واسطه انتخاب فردی نخبه در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توسعه و پیشرفت کشور سرعت می‌گیرد.

بخشدار مرکزی شاهرود تصریح کرد: مخاطبان، مراجعان و اعضای کتابخانه‌های این شهرستان سربازان جهاد تبیین و ایجاد انگیزه برای حضور گسترده آحاد جامعه در انتخابات پیش‌رو هستند.

وی به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران شاهرود در عرصه‌های مختلف استانی و کشوری اشاره کرد و گفت: کتابخانه عمومی البرز این شهرستان در هفته کتاب آبان ماه امسال به عنوان کتابخانه عمومی برتر کشور شناخته شد که تلاش این مجموعه شایسته تقدیر است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با وجود کتابداران متخصص و متعهد پیگیر پرورش فکری و جهت‌دهی به مطالعه مفید متناسب با نیازهای مراجعان هستند.

سید ابراهیم موسوی افزود: کتابخانه‌های عمومی بخش مرکزی به مانند دیگر کتابخانه‌های شهری مجهز به بخش کودک جداگانه با تجهیزات مناسب این گروه سنی است.

وی با بیان اینکه کتابخانه روستای دیزج بیش از ۳۰۰ نفر عضو فعال دارد، ابراز کرد: ۸۰ درصد این اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

موسوی ادامه داد: کتابخانه عمومی روستای مغان با بیش از هشت هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف، ۴۳۰ عضو فعال دارد.

به گزارش ایرنا، صدیقه عرب کتابدار نمونه شاهرودی و کتابخانه عمومی البرز این شهرستان به عنوان نمونه کشوری براساس آمار سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور از استان سمنان در هفته کتاب آبان ۱۴۰۲ شناخته شدند.

شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است

برچسب‌ها