فرماندار شاهرود: تحریم‌ها و تهدیدها علیه انقلاب با حضور مردم در صحنه خنثی می‌شود

شاهرود - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: تحریم‌ها و تهدیدها همیشه با حضور گسترده مردم در صحنه و تدابیر رهبر معظم انقلاب به فرصت تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی روز سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و با حضور نویسندگان بومی در سرسرای ولایت فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: جهاد تبیین برای شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وظیفه همگانی در راستای نمایش اقتدار ملت است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی دشمنان در اتاق‌های فکر برای محدود کردن کشور با نقش پررنگ و حضور گسترده ملت در انتخابات پیش‌رو خنثی می‌سازد.

وی ابراز کرد: مشکلات موجود در کشور را نباید با انتخابات گره زد و با تکیه بر توان داخلی و برنامه‌ریزی درست باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

فرماندار ویژه شاهرود تصریح کرد: رشد چندین برابری در بسیاری از حوزه‌ها نظیر درمان و آموزش پزشکی و به ویژه تربیت کادر درمان و همچنین پزشکان متخصص به برکت نظام اسلامی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب را شاهد هستیم.

فرماندار شاهرود: تحریم‌ها و تهدیدها علیه انقلاب با حضور مردم در صحنه خنثی می‌شود

انتشار کتاب یکی از راه‌های مقابله با دسیسه‌های دشمنان است

جلالی به انتشار ۲ کتاب اثر نویسندگان بومی در حوزه اجتماعی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های مقابله با دسیسه‌های دشمنان، گسترش فرهنگ و تبیین واقعیات به عنوان کتاب در راستای انتقال، آموزش و ماندگاری در جامعه و نسل‌های آینده بشمار می‌رود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هم در این نشست گفت: بهره‌گیری از توان نویسندگان بومی در توسعه فرهنگی از اولویت‌های این اداره کل است.

محمد طاهریان افزود: نویسندگان بومی که لحظه‌های ناب دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر در می‌آورند، کاری ماندگار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیاری برای گرامیداشت دهه فجر در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است، ابراز کرد: به قید قرعه پس از داوری بین منتخبان مسابقه عکاسی خویش‌انداز از والدین و فرزندانی که در پای صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کنند، جوایزی ارزنده به آنها اهداء می‌شود.

فرماندار شاهرود: تحریم‌ها و تهدیدها علیه انقلاب با حضور مردم در صحنه خنثی می‌شود

خاطرات شهدا به صورت کتاب تدوین شود

امام جمعه شهر رویان هم در این نشست گفت: خاطرات شهداء برای انعکاس، ماندگاری و انتقال به نسل جدید باید به صورت کتاب‌های مورد علاقه تدوین شود.

حجت الاسلام محمد تقی جلائی صلاحی افزود: فرهنگسازی موضوع شهادت در این روزگار با پرداختن به زندگی و خاطرات شهدا و بازماندگان آنان در اذهان جوانان نقشی ماندگار خواهد داشت.

وی نویسندگان بومی را افرادی دارای تبحر، دانش و آشنایی به خصویات ذاتی منطقه برشمرد که در تحریر خاطرات شهدا و دفاع مقدس از هرگونه انحراف احتمالی جلوگیری می‌کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: تدوین سرگذشت و خاطرات شهدا و خانواده‌های آنها در فرهنگ‌سازی ماندگار برای نسل آینده بسیار موثر است.

سید ابراهیم موسوی افزود: محمد رضا ملکی و معصومه مرادی مرام ۲ مجموعه داستانی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه با قلمی شیوا و روان برای نسل امروزی و جوان به رشته تحریر در آورده‌اند.

به گزارش ایرنا، کتاب «فقط برای هیچ» اثر محمد رضا ملکی داستان دختربچه کردی است که از بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۵ تا اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و شهادت رزمنده‌ای را که جان این دختر را نجات داده، در قالب چهار داستان روایت می‌کند.

کتاب «بوسه بر خنجر» اثر معصومه مرادی مرام نیز داستان زندگانی شهید سید اشرف موسوی از تولد تا ازدواج، شهادت و خاطرات همرزمان وی به چاپ رسیده است.

۲ کتاب در این نشست رونمایی شد و با اهدای لوح از نویسندگان این آثار تقدیر به عمل آمد.

شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha