گرگان - ایرنا - فرماندار ترکمن گفت: نجات خلیج گرگان با بهره‌برداری از طرح لایروبی کانال اصلی آن و گردشگری آشوراده، اقدام انقلابی دولت سیزدهم  و درایت استاندار گلستان طی ۱۸ ماه اخیر بوده است.

به گزارش ایرنا، نورمحمد جعفری عصر سه‌شنبه در نشست با مردم شهر سیجوال شهرستان ترکمن، افزود: طرح لایروبی کانال اصلی خلیج گرگان با جذب پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و این پهنه آبی از طریق این کانال با دریای خزر برقرار شده است.

وی گفت: با اجرای لایروبی کانال اصلی خلیج گرگان شاهد ورود ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب، ورود ۱۵۰ هزار قطعه از پرندگان مهاجر سیبری به خلیج گرگان و دور شدن ریزگردها از منطقه و استان هستیم.

فرماندار ترکمن با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در این شهرستان، گفت:در این دولت از ابتدای فعالیت تاکنون ۳۲۳ طرح عمرانی با اعتبار ۲۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز شده که ۲۰ طرح آن از محل دور سفر نخست دولت سیزدهم بوده است.

وی ادامه داد: طرح‌های اقتصادی بهره‌برداری ۵۷۴ طرح و هزینه کرد هشت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای هزار و ۷۵ نفر بوده است.

به گفته وی برای شهر پنج هزار نفری سیجوال از توابع شهرستان ترکمن نیز در دولت سیزدهم ۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی با جذب هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی خواستار ساخت سالن ورزشی ، اختصاص زمین هبه شده به آموزش و پرورش و واگذاری آن برای ساخت ساختمان بخشداری، اختصاص ساختمان مرکز ترویج جهادکشاورزی برای استقرار کتابخانه عمومی شهر سیجوال شد.