۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85378471
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

علاج‌بخشی خلیج گرگان پشتوانه علمی دارد
لایروبی خلیج گرگان

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: علاج‌بخشی خلیج گرگان با هشت هزار صفحه مطالعه و تحقیق، پشتوانه علمی دارد و همه اقدامات انجام‌شده برای نجات این پهنه آبی بر اساس تحقیقات کارشناسانه است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از نفرات برتر نخستین رویداد ملی «ما تمدن‌سازیم» اظهار کرد: خشک‌شدن خلیج گرگان می‌توانست ۶۰ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد کند و به ابرچالشی جدی‌ برای استان تبدیل شود.

وی افزود: در صورتی که لایروبی کانال آشوراده انجام نمی‌شد در سال ۱۴۰۳ آب خلیج گرگان به حداقل ممکن می‌رسید و در سال ۱۴۰۴ این پهنه آبی به طور کامل خشک می‌شد.

استاندار گلستان در ادامه با تاکید بر حل افراط و تفریط در شکل‌دهی تمدن اسلامی با استفاده از ظرفیت نخبگان، گفت: ویژگی رسیدن به این هدف در بیانات رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

زنگانه ادامه داد: تحقق تمدن اسلامی و حرکت به سمت آن الزاماتی دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی به برخی اقدامات دولت سیزدهم در گلستان اشاره کرد و گفت: در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، رشد این استان منفی ۵.۵ بود که با تلاش انجام شده این رقم به مثبت ۳.۳ درصد رسید.

استاندار گلستان ادامه داد: با اهتمام دولت همچنین طرح‌های نیمه تمام این استان از هزار و ۲۰۰ طرح به ۸۰۰ طرح کاهش یافت.

وی افزود: یکی از راه‌های جبران عقب ماندگی گلستان، تزریق اعتبارات تملک دارایی بود که در این دولت ۴.۵ برابر نسبت قبل رشد داشته است.

در رویداد ملی رسانه‌ای «ما تمدن سازیم»، ۲ هزار و ۵۱۰ اثر از ۲۴ استان و سه کشور از سوی ۲۳۱ نفر در قالب‌های خبر ، مصاحبه، گزارش، داستان و روایت کوتاه، شعر، یادداشت و سرمقاله، اینفوگرافی، کلیپ، موشن‌گرافی، پوستر و پادکست به دبیرخانه ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha