اصفهان-ایرنا- میزگرد «شبکه‌های اجتماعی و شور انتخاباتی» با هدف بررسی تاثیر فضای مجازی بر مشارکت انتخاباتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، یکی از راهبردهای کلیدی در انتخاباتِ اسفند امسال مشارکت حداکثری مردم است که تحقق آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.
مقوله شبکه های اجتماعی به‌عنوان فراگیرترین و در دسترس‌ترین ابزار فناوری، سهم بسزایی در جریان‌آفرینیِ سیاسی کشور ایفا می کند که این موضوع نیازمند تبیین و برنامه‌ریزی است.
به همین منظور زوایای مختلف این مساله و فرصت ها و تهدیدهای آن در میزگردی با موضوع «شبکه های اجتماعی و شور انتخاباتی» که روز جمعه در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت.
تعدادی از فعالان و اندیشمندان حوزه سیاسی اصفهان در این میزگرد به تحلیل چرایی شرکت در انتخابات و الزامات شور انتخاباتی در شبکه های اجتماعی پرداختند.
حسین مسعودنیا دانشیار گروه علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، شاهین حدادی‌پور عضو جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان و متخصص مطالعات فرهنگی و رسانه، احسان امینی عضو حزب ندای ایرانیان و شورای جبهه اصلاحات استان اصفهان و سیدمحمد سجادزاده جامعه شناس و کارشناس رسانه و مسائل اجتماعی در این میزگرد حضور داشتند.

مشروح این میزگرد خبری یکشنبه هشتم بهمن منتشر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار راهبرد اساسی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخاباتِ امسال است.

یکهزار و ۷۶۸ داوطلب در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان ثبت نام خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کردند.

شُمار داوطلبان تأیید صلاحیت شده استان اصفهان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۵۷۳ نفر است.

همچنین ۳۷ نفر بعنوان داوطلب انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که صلاحیت ۱۲ نفر توسط شورای نگهبان تایید شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سالجاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها