اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر گفت: با سفر وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان زمینه ای فراهم شد تا فعالان بخش تولید مشکلات خود را مطرح کنند و با رفع آنها با تمام ظرفیت به رونق تولید کمک کنیم.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی روز سه شنبه در جمع فعالان بخش تولید (صنف، صنعت و کارآفرینان شهرستان) به تشریح اهداف برگزاری این نشست در قالب طرحی با عنوان «باهم انقلاب، با هم انتخاب» پرداخت و اظهار داشت: سلسله نشست هایی با حضور نخبگان با هدف امیدآفرینی در جامعه، دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات فعالان بخش های مختلف برای برنامه ریزی در سال آینده، هم‌افزایی برای برگزاری جشن های دهه مبارک فجر و فراهم سازی زمینه لازم برای برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شد.

وی افزود: در ۲ سال گذشته با حضور اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از قریب به یکصد واحد تولیدی و صنعتی در طرحی با عنوان «چهارشنبه ها با تولید» بازدید شده و با پیگیری های مستمر صورت گرفته و مشکلات بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ شهرستان از جمله کیان تایر، سدید، ایران خودرو دیزل، الکتروژن، فیلور برطرف شده است.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: حمایت از تولید در رشد اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تاثیر گذار است و در واقع موجب حمایت از جامعه می شود و تولیدکنندگان که در این شرایط سخت اقتصادی با عشق و انگیزه پای کار تولید ایستاده اید، جهادگران تولید هستید.

حبیبی گفت: بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال در ۲ سال گذشته بیش از ۲۸ هزار شغل جدید در شهرستان ایجاد و ۲ هزار و ۶۴۰ میلیاردریال تسهیلات بانکی توسط اداره کار (تبصره ۱۶و ۱۸)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد برکت، میراث فرهنگی و بنیاد شهید برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی نیز پرداخت شده است.

حبیبی با اشاره به حضور سران سه قوه و بیش از ۱۰ تن از وزرا در اسلامشهر و پیگیری معضلات و کارهای بر زمین مانده سال‌های گذشته تاکید کرد: برای بیمارستان ۴۰۰تختخوابی اسلامشهر که طی ۱۳ سال پیشرفت قابل توجهی نداشت، در ۲ سال گذشته بویژه در سفر رئیس جمهور سه هزار و ۵۰۰ ریال اعتبار در نظر گرفته شد و این پروژه امروز با سرعت خوبی در حال ساخت است که سال آینده شاهد آغاز بکار بهترین بیمارستان جنوبغرب تهران در اسلامشهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: مردم نباید از حق خود بگذرند و با انتخاب افراد اصلح با حقی که به برکت خون شهدا ایجاد شده، موجب پیشرفت کشور شوند. مشارکت بیشتر مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات با مشارکت بالا موجب جلوه بیشتر شهرستان در کشور می‌شود و در نتیجه با همراهی این مردم عزیز که همیشه همراه نظام بوده اند می‌توانیم از مسئولین مطالبه‌گری بیشتری برای رشد و پیشرفت اسلامشهر در همه زمینه ها و رفع مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران داشته باشیم.

در نشست فرماندار با فعالان بخش تولید (صنف، صنعت و کارآفرینان شهرستان اسلامشهر) از سوی تولید کنندگان و صنعتگران مشکلاتی چون نبود گاز شهری در برخی واحدهای تولیدی، مبالغ سنگین مالیاتی، بروکراسی‌های اداری که مانع رشد تولید شده، مسایل حوزه کفش و چوب و صنف مصالح ساختمانی مطرح و فرماندار اسلامشهر توضیحاتی را در زمینه موضوعات مطرح شده عنوان کرد.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.