تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: ۱۱۸ طرح به مناسبت دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود که نسبت به پارسال از رشد ۵۴ درصدی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز چهارشنبه در آیین رونمایی از گزارش تصویری عملکرد دوساله دولتمردان سیزدهم در این شهرستان افزود: برای بهره‌برداری و آغاز عملیات ساخت این طرح‌ها بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.

وی ادامه داد: از مجموع این طرح‌ها تعداد ۱۱۱ طرح با اعتباری افزون بر سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاحی و هفت طرح هم با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال کلنگ زنی است.

فرماندار تربت حیدریه گفت: در این بین تعداد طرح هایی که بیش از ۱۰ میلیارد ریال ارزش دارند ۳۷ طرح است که معادل ۳۱ درصد از مجموع طرح‌های دهه فجر امسال است.

کی‌پور افزود: طرح‌های بزرگ یا کلان قابل ذکر هم شامل کارخانه خوراک دام با اعتباری افزون بر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، شرکت مشکی سنگ تربت با اعتباری افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال و طرح‌های ارتباطی ‌و مخابراتی با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: اغلب این طرح‌ها در زمینه های زیرساخت راه، جاده، معابر شهری و روستایی، برق، آب، مخابرات، کشاورزی، طرح‌های هادی روستایی و طرح‌های دهیاری و همچنین طرح‌های ورزشی است.

به گزارش ایرنا، در این آیین مهدی ناصری مسوول روابط عمومی فرمانداری تربت‌حیدریه ضمن نمایش گزارش تصویری "روایت پیشرفت" به معرفی عملکرد دوساله دولتمردان سیزدهم در شهرستان تربت‌حیدریه پرداخت.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۵ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.