فرماندار تربت‌حیدریه: انقلاب اسلامی جریان‌ساز در جهان است +فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار تربت حیدریه در مراسم جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با چهل و پنجمین سالگرد استقرار نظام جمهوری در این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی حرکتی تمدن‌ساز و جریان‌ساز در جهان اسلام است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر کی پور روز پنجشنبه در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور شهروندان و مسوولان تربت‌حیدریه در میدان مرکزی این شهر برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی همچنین باعث تقویت روحیه خودباوری، دین‌باوری و استکبارستیزی در بین مردم شده است.

وی ادامه داد: این ویژگی‌ها محدود به داخل مرزهای سیاسی و جغرافیایی نبوده، بلکه به مردم سایر نقاط جهان نیز سرایت کرده است.

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ ایران، حکومتی استقرار یافته که منبعث از قوانین اسلامی است و این جزو شگفتی‌های این انقلاب محسوب می‌شود.

کی پور افزود: انقلاب اسلامی در جهان و به خصوص در منطقه منشا اثر شده و زمینه‌ساز تحولات بسیاری بوده و هست.

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی نماد کامل مبارزه حق علیه باطل و تاریخ‌ساز است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی با بیان اینکه هر انقلابی که در جهان به وقوع می‌پیوندد دارای سه مولفه رهبری، مردم و میدان مبارزه است، افزود: انقلاب اسلامی ایران به جز این مولفه‌ها، از یک ویژگی خاص دیگر یعنی «دینی» بودن برخوردار است.

وی گفت: هر سه مولفه بر مبنای اصول و باورهای دینی و اعتقادی مردم شکل گرفته و میدان مبارزه برای پیروزی انقلاب تنها برای تحقق همین اعتقادات بوده و هنوز هم ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha