زاهدان- ایرنا- مسوول کمیته روستایی و عشایری چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۹۲۳ پروژه گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در مناطق روستایی و عشایری این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدعبدالحسین سجادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در بخش های مختلف نظیر کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آب و فاضلاب روستایی، تجهیز و نوسازی مدارس، شرکت توزیع برق، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، بنیاد مسکن، اداره کل ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد: با بهره برداری این طرح ها بیش از ۶ هزار خانوار روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
مسوول کمیته روستایی و عشایری چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان بیان کرد: همچنین در این ایام جشن‌های انقلاب اسلامی، رقابت‌های قرآنی تشکیل ستاد مردمی در دهستان های پر جمعیت، نشست مردم با مسوولان‌ و تبیین گفتمان اسلامی، واکسیناسیون رایگان دام و طیور و ارائه خدمات پزشکی رایگان انجام خواهد شد.

وی همچنین برپایی نمایشگاه های توانمندی زنان روستایی، نواختن زنگ انقلاب، برپایی جشنواره های صیادی و پخت آبزیان، برگزاری بازهای ورزشی بومی و محلی، دیدار و تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، راه‌اندازی روستا بازار در مناطق روستایی و عشایری سطح استان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده این کمیته در دهه فجر سالجاری برشمرد.