گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار مینودشت باتبریک فرارسیدن دهه فجر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی و اقتصادی همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: برای عملیات اجرای این تعداد طرح، افزون بر پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و شهرستانی و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

فرامرز دیلم کتولی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر امسال مینودشت ۵۰۳ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: از مجموع طرح‌های دهه فجر مینودشت ۱۰۳ پروژه عمرانی است که برای عملیات اجرایی آن افزون بر سه هزار میلیارد ریال هزینه شده و خواهد شد.

دیلم کتولی اضافه کرد: در دهه فجر امسال ۸۴ پروژه عمرانی با اعتبار تقریبی هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۱۹ طرح دیگر با اعتبار پیش بینی شده هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

فرماندار مینودشت ادامه داد: پروژه‌های عمرانی این شهرستان در حوزه‌های گوناگون از جمله بهسازی و آسفالت معابر و راه‌های روستایی و شهری، توسعه شبکه مخابراتی، گازرسانی به سه واحد تولیدی، مسکن، آب و فاضلاب و بهسازی و تقویت شبکه برق است.

وی همچنین از افتتاح و آغاز عملیات اجرای ۲۶۹ طرح اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۶۱ هزار ریالی دولت و بخش خصوصی در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در مجموع برای ۵۰۳ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

دیلم کتولی ادامه داد: بیشتر طرح‌های اقتصادی مینودشت در بخش کشاورزی، (دام و طیور)، تولیدی و خدماتی است که با مشارکت دولت و بخش خصوصی اجرا شد.

به گفته وی، آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر مینودشت روز ۱۸ بهمن باحضور استاندار گلستان برگزار می‌شود.

شهرستان مینودشت حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.