گناوه – ایرنا – امام جمعه گناوه از توابع استان بوشهر گفت: حضور پر شور و حداکثری مردم در ۲ رویداد مهم پیش‌رو، راهیپمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفند، عهد و پیمان دوباره با اهداف و آرمان‌های شهدای والامقام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی این شهرستان در دبستان دخترانه شاهد حضرت رقیه(س) اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن به نحوه مشارکت مردم در این ۲ رویداد مهم چشم دوخته است رسالت همه آحاد جامعه به ویژه دانش‌آموزان را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران با حضور پرشور و مشارکت حداکثری در این ۲ مناسبت به همه بدخواهان اعلام خواهند کردند که دست از اهداف و شعارهای انقلاب "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" برنخواهند داشت.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و فراهم کردن زمینه آشنایی نسل جوان با حماسه آفرینی های رزمندگان خواهد شد.

رکنی حسینی اضافه کرد: شهدای دانش آموز و فرهنگی توانستند در هشت سال دفاع مقدس جانانه از خاک میهن دفاع کنند و به کشور عزت و اقتدار ببخشند.

رییس آموزش و پرورش گناوه نیز اظهارکرد: برگزای یادواره شهدا در قالب طرح ملی " لاله های روشن" از برنامه های مهم آموزش و پرورش در سراسر کشور است که در این شهرستان در همه ۱۵۶ مدرسه در طول سال برگزار می شود.

" ضرغام مردانی " افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر این یادواره در دبستان شاهد حضرت رقیه (س) در همین راستا به نام شهید شاخص آموزشگاه "حسین ملک زاده " به نمایندگی از تمامی مدارس این شهرستان برگزار شده است.

در این آیین معنوی برنامه های متنوعی شامل تجلیل از مادر شهید حسین ملک زاده، مداحی، شعر، دلنوشته، سرود همگانی و غرفه‌های آثار شهدا و حجاب اجرا شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است که از این مجموع ۳۶ شهید دانش‌آموز و ۶ شهید فرهنگی هستند.