گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال، عملیات اجرایی و یا بهره‌برداری از هزار و ۸۸۴ طرح عمرانی و اقتصادی در استان آغاز می‌شود که مجموع اعتبار این طرح‌ها ۱۳۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در نشست خبری و آیین تجلیل از اصحاب رسانه دردومین دور سفر رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: از مجموع این طرح‌ها هزار و ۷۲۶ طرح عمرانی و بقیه اقتصادی است.

وی بیان کرد: مجموع اعتبار طرح‌های عمرانی دهه فجر گلستان ۸۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است.

وی به پیشرفت‌های گلستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مطابق اطلاعات مرکز آمار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رشد استان از منفی پنج به مثبت سه رسید که این رشد هشت درصدی بیانگر ارتقای رشد متوازن اقتصادی است

استاندار گلستان افزود: بر خلاف سال‌های قبل،توزیع عادلانه فرصت‌ها مورد توجه ویژه است تا نتیجه تقسیم بدون ضابطه بودجه به رشد یک منطقه و محرومیت بخش دیگر منجر نشود.

زنگانه گفت: با تاکید بر تمرکززدایی و توزیع متوازن اعتبار، رشد گلستان در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی به همراه استان‌های سمنان و قم مثبت است.

وی افزود: علاوه بر آن در دولت سیزدهم نرخ مشارکت اقتصادی گلستان به میانگین کشور رسید و فاصله معنادار پیشین به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

استاندار گلستان بهبود نرخ اشتغال به‌خصوص اشتغال بانوان و جوانان را امیدوارکننده دانست و گفت: پارسال ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال استان محقق شد و امسال هم پیش بینی تحقق آن وجود دارد.

وی بیان کرد: شاخص سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی نشان می‌دهد گلستان در حال حرکت به سمت چشم انداز اولیه و تحقق سرمایه‌گذاری ۲۲۴ هزار میلیارد تومانی است.

وی به تاکید دولت برای علاج بخشی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: احیای این پهنه آبی شامل بسته‌ای از مداخلات از جمله لایروبی برخی کانال‌ها است.

وی بیان کرد: احیای کانال چپاقلی با توجه به نظر کارشناسان فاقد توجیه فنی است اما مطالعه لایروبی کانال خزینی ادامه دارد.