بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیشرفت های استان در عرصه های مختلف اقتصادی، علمی، پژوهشی و دانش بنیان در کنار وجود جاذبه های تاریخی به گونه ای بوده که خراسان جنوبی به مقصد اردوهای راهیان پیشرفت و امید تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد روز سه‌شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: تاکنون کاروان هایی از مدارس شاهد استان های کرمان و سیستان و بلوچستان به استان اعزام شده اند و به همراه دانش آموزان مدارس شاهد خراسان جنوبی شاهد پیشرفت های استان در عرصه های مختلف بوده و از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این خطه بازدید کرده اند.

وی از اعزام ۱۴۰ دانش آموز مدارس استعدادهای درخشان استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی در قالب کاروان های اردوهای راهیان پیشرفت به خراسان جنوبی، از اول تا سوم اسفند ماه خبر داد و گفت: دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت با دستاوردهای نظام آشنا می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت در مسیر جهاد تبیین، امیدآفرینی و خودباوری است عنوان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امیدافزایی در جامعه، برپایی اردوهای راهیان پیشرفت و امید برای تقویت روحیه ایمان و امید در بین دانش‌آموزان و آینده سازان ایران اسلامی ضروری است.

وی اضافه کرد: اردوی راهیان پیشرفت و امید دانش آموزان در خراسان جنوبی با مشارکت و همکاری بسیج دانش آموزی استان و اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار می شود.

موسوی نژاد گفت: دانش آموزان در این اردوهای دو روزه از مکان هایی مانند سایت هوافضا، کارخانه کویرتایر، بافت تاریخی بیرجند و محل اقامت مقام معظم رهبری در سفر تبلیغی ایشان در محرم سال ۱۳۴۲ که شروع مبارزه سیاسی ایشان علیه نظام ستمشاهی بود و منجر به اولین بازداشت توسط رژیم پهلوی شد، دیدن می کنند.

بنا به این گزارش در برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و امید مدارس شاهد، تعداد ۱۴۰ دانش آموز این مدارس از اماکن یادشده بازدید کردند.