استاندار خراسان شمالی: اعزام مسوولان به راهیان نور انگیزه خدمت را تقویت می‌کند

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: مسوولان و مدیران نیز باید همچون سایر قشرها به سفر معنوی راهیان نور اعزام شوند تا انگیزه آنان برای خدمت و سازندگی بیشتر تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا حسین‌نژاد شنبه در آیین اختتامیه جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور خراسان شمالی اظهار کرد: روحیه معنوی باید در بین تمامی اقشار تقویت شود، چرا که یادآوری این مهم انگیزه برای خودسازی را فراهم می‌کند و به دنبال آن انگیزه خدمت به مردم نیز بیشتر ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: حتی مسوولانی که خود ایثارگر هستند می طلبد که در سفر معنوی راهیان نور شرکت کنند تا بار دیگر خاطره‌های مقاومت برای آنان یادآوری شود.

استاندار خراسان شمالی به حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در سفر راهیان نور اشاره ای کرد و گفت: این سفر معنوی تاثیر زیادی در روحیه فرزندانمان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا دانش آموزان در بستر فضای مجازی آموزش دیدند که علاوه بر مزیت های آن با آسیب های زیادی همراه بود.

به گفته وی، در بستر فضای مجازی با جنگ نرم مواجه بودیم و دشمن در این فضا تبلیغات زیادی داشت که برای مقابله با آن باید برنامه های فرهنگی داشته باشیم که از جمله آن سفر راهیان نور است.

استاندار خراسان شمالی گفت: امروز باید همه دغدغه برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم و نگران بخش آموزش نباشیم، چرا که ذهن فرزندان را باید از تبلیغات دشمنان دور کنیم.

امام جمعه بجنورد نیز در این آیین با بیان اینکه تحولی که در سفر معنوی راهیان نور در شرکت کنندگان ایجاد خواهد شد در هیچ سفری زیارتی ایجاد نمی شود گفت: دانشجویان و دانش آموزان در طول سفر گریه می کنند و اشگ می ریزند و در ذهن و رفتار آنان تحول شگرفی ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام رضا نوری با یادآوری مشارکت پرشور مردم در انتخابات افزود: دشمن با تمام توان تلاش کرد که مردم پای صندوق های رای نیایند و در این رابطه هزینه زیادی انجام داد.

وی تصریح کرد: دشمنان برای انتخابات هیچ کشوری چنین هزینه‌هایی برای نیامدن‌ها نمی کنند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی از اتحاد و وحدت می‌ترسند و بر این پایه تلاش می‌کنند بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند تا از قدرت ایران اسلامی کاسته شود، اما مردم آنان را مایوس کردند.

امام جمعه بجنورد بر تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: به هر میزان برای سفر معنوی راهیان نور هزینه شود سرمایه‌گذاری است.

اعزام بیش از هفت هزار نفر به راهیان نور

همچنین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ره) خراسان شمالی گفت: در سال جاری هفت هزار و ۲۰۰ نفر از قشرهای مختلف این استان به سفر راهیان نور اعزام شدند.

سردار اسماعیل فرجی اظهار کرد: اعزام‌کنندگان از قشرهای مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، بسیجیان، طلاب، کارگری و خانوادگی بوده‌اند.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از استان خراسان شمالی به مناطق عملیاتی کشور اعزام شده بودند که این شمار با تلاش ها، همکاری و مشارکت سازمان ها، دستگاه‌های اجرایی و صنایع امسال بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

فرجی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و معنوی از جمله راهیان نور باعث تقویت روحیه و انگیزه اقشار مختلف می شود که حضور پرشور در انتخابات از آن جمله است.

به گزارش ایرنا، در این آیین شماری از مجریان اعزام سفر معنوی راهیان نور و برگزیدگان مسابقه‌های فرهنگی تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha