تهران- ایرنا- دبیر اجرایی قرارگاه راهیان نور جنوب گفت: ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند به واسطه بسیج دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

سید ایمان یاراحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کاروان اعزامی دانشجویان خارجی به اردوی راهیان نور از کشورهای ژاپن، افغانستان، لبنان، عراق، مراکش، تاجکستان و کشورهای اروپایی هستند که در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند.

وی افزود: کاروان ۱۲۰ نفر دانشجویان خارجی روز گذشته از کانال کمیل، فتح المبین، شهید باقری، هویزه دیدن کردند و امروز به زیارت یادمان شهدای عملیات کربلای پنج در شلمچه می روند.

یار احمدی تصریح کرد: برخی از دانشجویان تحت عنوان «خادم شهدا» به زائران خدمات ارائه می دهند.

دبیر اجرایی قرارگاه راهیان نور جنوب با تاکید بر اینکه این کاروان در راستای گردشگری جنگ و معارف دفاع مقدس راهیان نور انجام می شود، گفت: راویان مسلط به زبان های بین المللی در مناطق عملیاتی فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران در دفاع مقدس و پشتیبانی خانواده های آنها در پشت جبهه را به عنوان الگوی عملی پایداری به سیاست ها، اهداف نظام و انقلاب برای دانشجویان تبیین می کنند.

یاراحمدی درباره هدف از برگزاری اردوی راهیان نور هم گفت: رهبر در دیدار با جوامع هنری و اثرگذاران دفاع مقدس در حوزه بین الملل فرمودند: مردمان دنیا باید نقش دولت ها را در دفاع مقدس متوجه شوند و کتاب ها و فیلم ها به زبان آنها ترجمه شود، برای پیروی از دستورات مقام معظم رهبری اردوهای راهیان نور برای دانشجویان خارجی هم برگزار می شود.