۴۰۰ هزار زائر از یادمان شهدای شلمچه دیدن کردند

تهران- ایرنا- مسئول یادمان شهدای شلمچه با بیان اینکه ۴۰۰ هزار زائر از اردیبهشت امسال تاکنون از یادمان شهدای شلمچه دیدن کردند، گفت: زائران بیشتر از آبان تا اسفند به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند.

مصطفی عَسجَری در گفت وگو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا اظهار داشت: روزانه به طور میانگین هشت هزار نفر از یادمان شلمچه بازدید می کنند؛ احتمالا این تعداد تا روزهای آینده به ۱۵ هزار زائر در روز می رسد.

وی افزود: یادمان شهدای شلمچه یک یادمان بین‌المللی است و امسال هزار زائر خارجی از کشورهای عراق، سوریه، چین، افغانستان، پاکستان و هندوستان به این منطقه اعزام شدند.

عَسجَری گفت: اعزام زائران راهیان نور از اول اردیبهشت امسال آغاز شده و تا ۲۹ اسفند ادامه دارد، بعد از عید تا ۱۳ فروردین (روز طبیعت) هم زائران با وسایل نقلیه عمومی خود به مناطق عملیاتی می‌آیند.

وی توضیح داد: ۴۰۰ هزار زائر از اردیبهشت امسال تاکنون از یادمان شهدای شلمچه دیدن کردند و بیشتر زائران از آبان تا اسفند به این مناطق عملیاتی سفر می کنند.

۴۰۰ هزار زائر از یادمان شهدای شلمچه دیدن کردند

تردد ۶۰ هزار زائر کربلا از مرز شلمچه

مسئول یادمان شهدای شلمچه اظهار داشت: با توجه به اینکه یادمان شهدای شلمچه در جوار پایه مرزی قرار دارد، ۶۰ هزار زائر کربلا نیز در این مسیر تردد و از این یادمان دیدن می کنند.

عَسجَری خاطرنشان کرد: مهم ترین برنامه در یادمان شلمچه مراسم «بله برون» حاج حسین یکتا است که به صورت روایتگری، انگیزشی و تلنگری توسط وی از ۱۹ بهمن تا ۴ اسفند و ۱۲ تا ۱۹ اسفند اجرا می شود.

وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی نظیر نماز جماعت، مراسم روایتگری توسط راویان دفاع مقدس، تئاتر خیابانی به صورت روزانه و اجرای سرود توسط گروه های سرود از سراسر کشور از دیگر برنامه هایی است که در این یادمان برای زائران برگزار می‌شود.

عَسجَری تاکید کرد: خون هر شهید یک پیغام دارد و کار خادمان رساندن این پیام به گوش زائران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha