بوشهر- ایرنا- رییس ستاد انتخابات بوشهر گفت: نزدیک به ۶۶.۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفری استان معادل ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری این دوره هستند.

اکبر پورات روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شور و شوق انتخاباتی فضای استان را در بر گرفته و پیش بینی می شود که بوشهری ها حماسه دیگر برای بیعت مجدد با آرمان های امامین انقلاب و نظام خلق کند.

وی افزود: ۱۵۸ نامزد توسط شورای نگهبان تایید نهایی شدند که بر اساس آمار قطعی ۶ نفر انصراف داده‌ و ۶ داوطلب دیگر با تغییر حوزه‌های انتخابیه به استان بوشهر آمده اند.

رئیس ستاد انتخابات بوشهر تصریح کرد: ۷۸۳ شعبه اخذ رای شامل ۵۶۰ شعبه ثابت و ۲۲۳ شعبه سیار آرا مردم استان را جمع آوری می کنند ضمن این که صندوق‌های رای سیار برای مناطق دریایی، سخت گذر، کارگاه‌ها، کارخانه ها، مناطق صنعتی و پیمانکاری نیز پیش‌بینی شده است.

پورات ادامه داد: از ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد رای در این استان، ۴۲ هزار و ۹۷۶ نفر رای اولی هستند.

وی یادآور شد: از ۱۵۸ داوطلب تایید صلاحیت شده، ۴۶ داوطلب در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه، ۴۹ داوطلب در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، ۳۵ داوطلب در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و ۲۸ داوطلب در حوزه انتخابیه دشتستان با هم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه ناامنی و یا تعرض به ستاد انتخابات داوطلبان گزارش نشده که نشان از توجه جدی داوطلبان و هواداران آنها به قانون است.

پورات اضافه کرد: تعرفه‌های انتخاباتی و دستگاه‌های احراز هویت از وزارت کشور به استان بوشهر ارسال شده که روز گذشته به فرمانداری‌ها تحویل شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴ نفر از چهار حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، حوزه انتخابیه دشتستان، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفند همزمان با سراسر برگزار می شود.

برچسب‌ها