سنندج ایرنا- "عبدالباسط رنجبر" نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ازحوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغالزایی در کردستان یکی از اولویت‌هایم در صورت راهیابی به مجلس، تلاش برای فراهم کردن زمینه های ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان و کمک به شناساندن بهتر آنها به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات استانی و ملی کرده ‌است.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز سنندج با "عبدالباسط رنجبر" نامزد حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌آید:

"عبدالباسط رنجبر"دارای مدرک تحصیلی دکترای تخصصی علوم باغبانی گرایش میوه کاری است و در حال حاضر در آموزش و پرورش استان کردستان مشغول خدمت بوده و مدیریکی از پرجمعیت ترین و مفیدترین هنرستان‌های کشاورزی است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه هر کدام از ما در کشور موظف به انجام تکالیفی هستیم واثرگذاری شخصی که در سطوح بالاتر تصمیم‌گیری در کشور قرار دارد می تواند خیلی موثرتر باشد تصمیم گرفتم در انتخابات این دوره مجلس شرکت کنم.

این نامزد انتخابات مجلس افزود: در صورت راهیابی به مجلس تلاش خواهم کرد در بحث قانونگذاری و کمک به مردم استان و کشورم چه در زمینه قانونگذاری و چه در زمینه نظارت بر اجرای قانون و رفاه بیشتر مردم موثرتر باشم.

وی با بیان اینکه اگر مردم بنده را لایق بدانند و به عنوان نماینده خود انتخاب کنند قطعا صدای آنها در مجلس خواهم بود، گفت: امروز در سطح استان و کشور مسائل زیادی وجود دارد که مردم را مقداری نگران و دلزده کرده است خود ما هم نگران هستیم لذا اگر بتوانیم در این حوزه ها تاثیرگذار باشیم مردم امیدوارتر شده و در حل مسائل کشور بیشتر سهم خواهند داشت.

ظرفیت های نهفته اشتغالزایی شکوفا شود

رنجبر یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های استان را در حال حاضر مساله اشتغال اعلام کرد و گفت: استان ما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارد و در این زمینه در دولت های مختلف کارها و اقداماتی انجام شده اما باید تلاش کرد کارهایی که انجام شده را به شکل ملموس تر و موثرتری پیگیری کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی همچون معادن بکر ما، کشاورزی و حوزه های دیگری که مغفول مانده است از جمله چرخه های فراوری محصولات که حتما باید پیگیری و حمایت شود و در این زمینه نیز قوانین خوبی وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیده است و باید یا تغییری در قوانین ایجاد و یا قوانین جدیدی برای آن مصوب کرد.

این نامزد انتخابات مجلس اظهار کرد: بودجه هایی که برای استان تخصیص داده می شود باید خیلی بیشتر و همانند استان های برخوردار باشد و یک نماینده مجلس باید برای این مسائل بجنگد وبا مسئولان مربوطه ارتباطات موثرتری داشته باشد.

تقویت حوزه کشاورزی اولوبت بعدی بنده خواهد بود

وی در ادامه توجه به حوزه کشاورزی و توسعه و تقویت این بخش را از دیگر اولویت های خود عنوان کرد و گفت: در حوزه کشاورزی که یکی از ظرفیت های خوب استان ما به شمار می رود می توانیم چرخه هایی که تا امروز مغفول مانده است را بازسازی کرده و و تکنولوژی هایی که نیاز است را وارد استان کنیم.

رنجبر اضافه کرد: امروز کمبود منابع آبی یکی از مشکلات اصلی استان ما و حتی کشور در حوزه کشاورزی است و راهکارهای بسیار موثری وجود دارد از جمله بهره گیری از زمین های دیمی موجود، که می توانیم ازاین همین ظرفیت‌ها استفاده کرده و به نتیجه مطلوب برسیم.

این نامرد انتخابات مجلس ادامه داد: در گذشته استان ما بیش از سه و نیم میلیون راس دام داشت که این ها به شکل زنده فروشی به استان های دیگر و یا خارج از کشور صادره شده است در صورتی که می توانیم از گوشت آنها فرآوری کرده و محصولات مختلفی را با ارزش افزوده بیشترایجاد کنیم و همین خود زمینه اشتغال بسیای از جوانان ما را در برخواهد داشت.

اصلاح قوانین آموزشی

وی در ادامه به چالش‌های حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: حوزه آموزش چه در آموزش و پرورش و چه دانشگاه در سطح کشور دچار ایرادات بسیار زیادی است و تنها بخشی از قوانینی که در این زمینه وجود دارد کارآمد است و برخی دیگر مربوط به گذشته بوده و برای امروز کارساز نیست.

رنجبر افزود: ما می گوییم "العلم السلطان" اما واقعیت این است امروز یک دلال خیلی بیشتر از یک فرد محقق، متفکر و دانشگاه رفته درآمد کسب می کند و جوانان ما وقتی این مسائل را می بینند برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل بی انگیزه می شوند.

وی تاکید کرد: قوانینی که در این ارتباط وجود دارد باید اصلاح شود و نظارت‌های که در استان و حتی کشور وجود دارد باید به سمتی کشیده شود که انگیزه ها را بیشتر کند و دانشگاه ها و آموزش ما به سمت ایجاد اشتغالی پایدار مبتنی بر نیاز کشور حرکت کنند.

این نامزد انتخابات مجلس ایجاد کارخانجات در استان، تلاش برای تکمیل زیرساخت‌ها را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و افزود: بی شک بکارگیری نیروهای کارآمدتر و استفاده از افراد مخصص و دلسوز می تواند نقش موثری در وضعیت اقتصادی و رونق بخشیدن به اشتغال در استان داشته باشد.

وی در ادامه با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای، گفت: مردم فهیم استان کردستان بویژه حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره ما هم مثل شما از بسیاری از مسائل موجود در استان گله‌مند هستیم اما این دلیل نمی شود مسئولیت خود در قبال کل کشور را نادیده بگیریم.

رنجبر اظهار کرد: همه ما باید پای کار باشیم چرا که اگر از انتخابات دوری کنیم در واقع دشمن شاد می شویم و کسان دیگری برای ما کف خواهند زد لذا باید با مشارکت حداکثری خود در پای صندوق‌های اخذ رای بتوانیم افراد کارآمدتری را وارد مجلس کنیم که به مروز زمان با همت والای آنها مسائل را حل و به روزهای اوج خود برگردیم.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند. کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده‌اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.