یزد- ایرنا- نامزد انتخاباتی حوزه اردکان یزد در تبیین برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود گفت: در صورت انتخاب از سوی مردم، کاهش و توقف آلودگی هوا و کیفیت آب شرب را در اولویت برنامه‌هایم قرار داده‌ام.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در راستای فراهم‌کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد و همچنین کمک به شناساندن بهتر نامزدها و برنامه‌هایشان به مردم، اقدام به مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات و پرسش از آنان در خصوص موضوع‌های استانی و کشوری کرده است.

"مصطفی پوردهقان اردکان" با کد انتخاباتی (۱۹) روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به راه‌های کاهش آلودگی های زیست محیطی در اردکان افزود: آلودگی امروز این منطقه به واسطه توسعه واحدهای صنعتی است که در این زمینه باید صنایع جدید در مکانی مشخص مستقر شوند.

وی اظهار کرد: یک بخش کاهش آلایندگی این شهرستان برمی گردد به سیاست های قانونی که در مجلس باید اصلاح شود مانند اصلاح ماده ۱۱ قانون هوای پاک که نیاز به قانون گذاری جدید دارد که یکی از برنامه های بنده در مجلس شورای اسلامی در صورت انتخاب شدن ، اصلاح قانون یاد شده است.

نامزد انتخاباتی حوزه اردکان اضافه کرد: برای کاهش آلودگی هوا باید دستگاههای اجرایی نظارت بیشتر بر واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشند و واحدها را به صورت آنلاین پایش کنند و اگر واحدهای آلاینده نسبت به اصلاح سیستم خود اقدام نکنند جریمه آنها افزایش یابد.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: همچنین در برنامه دارم که واحدهای صنعتی جدید در پهنای آلاینده مستقر نشوند، این به معنای توقف صنعت نیست بلکه موافق با افرادی هستیم که سرمایه های خود را در حوزه تولید صرف و ایجاد اشتغال می کنند، باید مکانی را برای راه اندازی صنایع جدید تعریف کرد تا آلودگی آنها شامل شهرها و مناطق مسکونی نشود.

وی کیفیت آب اردکان از دیگر چالش های این شهرستان بیان کرد و گفت: آب این شهرستان به لحاظ کمی و کیفی اصلا مطلوب نیست و در این زمینه برنامه های دارم که این دغدغه حل شود.

نامزد انتخاباتی حوزه اردکان در ادامه تصریح کرد: نیروهای غیربومی در این شهرستان هموطنان ما هستند که برای ایجاد اشتغال به این شهرستان مهاجرت کردند ، اما شهرستان اردکان با توجه زیرساختهای موجودآن جوابگوی این تعداد جمعیت نیست.

پور دهقان اردکان خاطرنشان کرد: در برنامه دارم یک شهرک جدید ایجاد کنم ، کارگران بومی واحدهای صنعتی مختلف هم در این شهرک مستقر شوند و زیر ساخت‌های آن هم توسط صنایع اجرایی شود.

نامزد انتخاباتی حوزه اردکان هدفمند کردن مسوولیت های اجتماعی واحد صنعتی را از دیگر برنامه خود بیان کرد و گفت: مسولیت های اجتماعی امروز واحدهای صنعتی این شهرستان به صورت پراکنده و افرادی که نزدیک به باندهای قدرت و ثروت است از آن بیشتر متنفع می شوند و این یکی گله مندی های به حق مردم این شهرستان است.

وی اضافه کرد: چرا این حجم از اعتباراتی که واحدهای صنعتی در راستای مسوولیت اجتماعی هزینه می کنند در جایی هزینه نمی شود و باید به سمت این هدایت کرد که تمرکز اعتبارات حوزه مسولیت اجتماعی به سمت تکمیل طرح ها و زیر ساخت های شهرستان باشد.

دهقان پور خاطرنشان کرد: در حوزه مسوولیت های اجتماعی شهرستان اردکان یک سیاست متمرکز علمی بر مبنای نیازهای اولیه آن و مسائل و مشکلات شهرستان که را در تامین طرح های زیر ساختی احصا کرده باشند وجود ندارد.

نامزد انتخاباتی حوزه اردکان ادامه داد: تعهد میدهم صدای کارگران در مجلس باشم و از این قشر زحمتکش حمایت کنم.

وی اظهار داشت: مواردی همچون تکمیل اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و همترازی حقوق خود با شاغلین یکی از دغدغه های جدی پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت است که باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد.

دهقان پور تصریح کرد: بانوان، بخش مهمی از افتخارات ورزش شهرستان اردکان را تشکیل می‌دهند؛ نگاه جنسیتی نداشته باشیم تبعیض در توزیع اعتبارات، باعث گله‌مندی ورزشکاران و هیات های ورزشی شده است .

آشنایی با داوطلب نمایندگی حوزه اردکان

مصطفی پوردهقان فرزند شهید حسین پوردهقان متولد هفتم مرداد ۱۳۶۱ است وی دانشجوی دکترای اقتصاد، دارای کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم های اقتصادی ، کارشناس اقتصاد بازرگانی و مدرس دانشگاه می باشد.

فرماندار شهرستان اردکان، شهردار اردکان ، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان اردکان ، رییس کارگروه دفتر اقتصادی استانداری یزد ، کارشناس بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ،مسوول کمیته جذب سرمایه گذاری شهرداری های استان و نماینده کمیته اقتصادی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان از جمله سوابق اجرایی این نامزد انتخاباتی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.