تهران - ایرنا - ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران گفت: برای سومین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشتم اما واقعیت این است که فاصله ما با رقبا زیاد شده و اگر فکری نکنیم باید کسب مدال را در قاره کهن را نیز فراموش کنیم.

آیدین علیاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما در جاده تمرین می‌کنیم اما تیم‌هایی مانند ژاپن و چین تخصصی در مواد پیست کار می کنند. ژاپن ۴ سال است تمرکز خود را روی المپیک گذاشته و از آسیا فراتر رفته و در مسابقات جهانی حضوری مستمر دارد و دیدیم که مزد برنامه‌ریزی و زحمات خود را چگونه گرفتند.

وی ادامه داد: کشورهایی که در گذشته حرفی برای گفتن نداشتند با برگزاری اردوها و کمپ‌های مختلف رکابزنان خود را آماده چنین مسابقاتی می‌کنند و دیدیم که مدال هم گرفتند. تیم‌هایی مانند امارات و عربستان هم در همین مسابقات مدال گرفتند اما شرایط پیش از مسابقاتی ما با همه تیم‌ها اختلاف زیادی دارد و باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ضمن آنکه حتی پیست چوبی در کشورمان نداریم.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری کشورمان خاطرنشان کرد: میزبانی هند با آنچه در فیلم‌ها می‌بینیم تفاوت چشمگیری دارد، در دورهای قبلی شرایط بهتر بود اما این دوره حتی ناهار و شام در پیست می‌دادند و اگر مسابقه هم نداشتیم باید در ترافیک سنگین دهلی مسیر یک‌ساعته را می‌رفتیم ، وسیله نقلیه هم بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده بود و این چند ساعت وقت ورزشکار را به خود اختصاص می‌داد.

او در مورد آینده دوچرخه‌سواری کشورمان با توجه به اختلاف ایجاد شده بین ایران و کشورهای دیگر آسیا گفت: با این رویه در قهرمانی آسیا در نیمه استقامت باید مدال را فراموش کرد. تجهیزات، علم تمرین، تکنولوژی قابل مقایسه نیست و یا این شرایط باید فکری کرد چراکه همین الان هم دیر است و آنها به سرعت در حال پیشرفت هستند.

تیم ملی دوچرخه‌سواری پیست کشورمان متشکل از ۸ ورزشکار در بخش بانوان و مردان در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش پیست عازم دهلی‌نو پایتخت هندوستان شدند. مسابقات قهرمانی آسیا روزهای ۲ تا ۶ اسفند ماه برگزار شد.

نتایج کلی نمایندگان دوچرخه‌سواری کشورمان در مسابقات نیز به شرح زیر است:

اومنیوم بزرگسالان اسکرچ: آیدین علیاری دوازدهم شد.

تمپو: آیدین علیاری دهم شد.

دور حذفی: آیدین علیاری دهم شد.

دور امتیازی: آیدین علیاری یازدهم شد. او در مجموع در رده یازدهم قرار گرفت.

۵۰۰ متر تایم‌تریل جوانان (بانوان): شینا واحدی در مرحله مقدماتی پنجم شد و به فینال رفت. او در مرحله فینال هم در رده پنجم قرار گرفت و به مدال نرسید. رکابزنان کره‌جنوبی، چین‌تایپه و هند به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز گرفتند.

یک کیلومتر تایم تریل بزرگسالان (مردان): محمدامین رحیم‌آبادی در مرحله مقدماتی هشتم شد.

دور حذفی جوانان (مردان): امیرحسین وطن پرست در رده دهم و آخر قرار گرفت. رکابزنان کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز گرفتند.

مدیسون جوانان (مردان): تیم ایران با ترکیب امیرحسین وطن پرست و محمدنبی میرباقری در خط استارت قرار نگرفتند.