وفایی: کمیته فنی با اعزام به قهرمانی پیست آسیا موافق نبود/ بهای جوانگرایی را می‌پردازیم

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: کمیته فنی با اعزام تیم ملی به رقابت‌های پیست قهرمانی آسیا موافق نبود، اما رئیس فدراسیون تاکید داشت با توجه به جنبه حمایتی، این اعزام صورت گیرد، جوانگرایی هزینه دارد و فدراسیون دوچرخه‌سواری این هزینه را می‌پردازد.

محمود وفایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج رکابزنان کشورمان در مسابقات پیست قهرمانی آسیا در هند اظهار داشت: نتایج تیم ملی در هند مشخص است، قبل از اعزام به این رویداد در بخش جوانان شانس مدال داشتیم اما در بخش‌های دیگر این موضوع منتفی بود. بیشتر فعالیت‌ها ما در این ایام بر روی جوانان و رکابزنان آینده‌دار کشورمان معطوف است تا بتوانیم با پوست‌اندازی در دوچرخه‌سواری، تیم ملی را حداقل برای ۷ تا ۸ سال آینده بیمه کنیم.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت از هند در نشستی تخصصی، نقاط ضعف و قوت‌مان را تحلیل و بررسی کردیم، باید هر چه سریعتر برای تیم ملی از گزینه‌های داخلی بهره بگیریم تا نفراتی را به عنوان هدایت کننده به خصوص در رده سنی امیدها و جوانان در اختیار داشته باشیم. مذاکراتی با نفرات مد نظر صورت گرفته و منتظر هستیم بعد از دریافت برنامه‌ها و بررسی آنها، توافقات اولیه را حاصل و کار را آغاز کنیم.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما تاکید و توجه به موضوع جوانگرایی است، در ادامه مسیرمان همین روند را طی خواهیم کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان هم با رویکرد جوانگرایی تیم را اعزام خواهیم کرد. هرچند در ابتدایی سال این اعزام‌ها صورت می‌گیرد و به دلیل عدم تخصیص اعتبارات در آن دوره زمانی، با مشکلاتی دست به گریبان خواهیم بود و باید از اعتبارات ۱۴۰۲ برای سال جدید بهره بگیریم.

وفایی افزود: در اردیبهشت‌ماه سال آتی باید در مسابقات کوهستان در کشور مالزی شرکت کنیم و در خرداد نیز در رقابت‌های جاده (قزاقستان) به میدان برویم. شورای فنی روز شنبه در خصوص کمیته کوهستان نشستی را خواهد داشت و بعد از آن هم در صدد هستیم تا با محوریت پیست، این نشست را هم برگزار کنیم تا کادر فنی و نفرات مد نظر مشخص و معرفی شوند.

وی یادآور شد: یکی از چالش‌های ما حضور نداشتن در رویدادهای تدارکاتی است و نتیجه آن را در هند دیدیم، در صدد هستیم در صورت دریافت دعوتنامه از کشورهای ترکیه و ازبکستان، در رویدادهای آنها شرکت کنیم تا در رقابت‌های قزاقستان با آمادگی بیشتر به میدان برویم.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: نظر فنی و شخص من و برخی از همکاران این بود در مسابقات پیست قهرمانی آسیا در هند شرکت نکنیم اما رئیس فدراسیون تاکید داشت با توجه به جنبه حمایتی و روزنه امید برای سایر ورزشکاران، این اعزام صورت بگیرد. دوچرخه‌سواری رشته‌ای خاص و تجهیزات محور است و با بسیاری از رشته‌های دیگر تفاوت‌ دارد. یکی از اتفاقات خوبی که می‌تواند جامعه دوچرخه‌سواری را خوشحال کند این است که در کشور خودمان پیست‌چوبی داشته باشیم تا رکابزنان بتوانند خودشان را برای حضور در رویدادهای مهم آماده کنند. در حال حاضر برای جبران این مشکل در فصول مختلف سال مجبور هستیم در فصل سرما در جنوب کشور و در جاده تمرین کنیم که با شرایط آماده‌سازی رکابزنان در پیست تفاوت بسیاری دارد.

وقایی خاطر نشان کرد: جوانگرایی در ورزش حرفه‌ای بهایی دارد که فدراسیون دوچرخه‌سواری دارد این بها را می‌پردازد اما با عبور از این بحران در آینده‌ای نزدیک نتایج آن را خواهیم دید. دوچرخه‌سوارانی که الان فعالیت می‌کنند حداقل تا ۷ سال آینده می‌توانند برای تیم ملی رکاب بزنند.

مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا اوایل اسفند ماه در کشور هند برگزار شد که ۶ نماینده کشورمان در ماده‌های یک کیلومتر، اومنیوم، دور حذفی، مدیسون به رقابت پرداختند که نتیجه‌ای کسب نکردند.

نتایج عملکرد رکابزنان ایران به شرح زیر است:

اومنیوم بزرگسالان اسکرچ: آیدین علیاری دوازدهم شد.

تمپو: آیدین علیاری دهم شد.

دور حذفی: آیدین علیاری دهم شد.

دور امتیازی: آیدین علیاری یازدهم شد. او در مجموع در رده یازدهم قرار گرفت.

۵۰۰ متر تایم‌تریل جوانان (بانوان): شینا واحدی در مرحله مقدماتی با زمان پنجم شد و به فینال رفت. او در مرحله فینال هم در رده پنجم قرار گرفت و به مدال نرسید. رکابزنان کره‌جنوبی، چین‌تایپه و هند به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز گرفتند.

یک کیلومتر تایم تریل بزرگسالان (مردان): محمدامین رحیم‌آبادی در مرحله مقدماتی هشتم شد.

دورحذفی جوانان (مردان): امیرحسین وطن پرست در رده دهم و آخر قرار گرفت. رکابزنان کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز گرفتند.

مدیسون جوانان (مردان): تیم ایران با ترکیب امیرحسین وطن پرست و محمدنبی میرباقری در خط استارت قرار نگرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha