اردبیل - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با اشاره به اینکه آینده کشور و توسعه آن در گرو انتخاب نمایندگان اصلح و توانمند است، گفت: اولویتم در دوره فعالیت به عنوان نماینده مردم ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی شهرستان بوده است و در صورت اعتماد دوباره مردم همین مسیر را با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهم داد.

محمود عباس‌زاده مشگینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح سوابق خود اظهار کرد: طی دوران فعالیت در هر سه قوه در بالاترین سطوح حضور داشتم؛ در قوه مجریه علاوه بر استانداری یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور و کسب لوح زرین به پاس اقدام‌های انجام شده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور بودم.

وی افزود: دوره‌ای در قوه قضائیه به عنوان مشاور ستاد حقوق بشر آن قوه فعالیت کردم و مدتی هم در قوه مقننه حضور داشتم که بزرگ‌ترین افتخارم نمایندگی مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بوده است که در این مدت به عنوان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فعال بودم.

این نامزد انتخابات مجلس از حوزه مشگین‌شهر که دارای مدرک دکترای مدیریت رسانه است، در خصوص اهمیت نقش و جایگاه نمایندگان و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارآمدی مجلس به کارآمدی نمایندگان منتخب ملت است و نمایندگان می‌توانند در تمامی مسائل کشور اظهار نظر و دخالت کنند، برای همین لازم است باتجربه‌ترین و پخته‌ترین افراد در این جایگاه قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که کشور درگیر تحریم و فشارهای استکبار جهانی شده، برون‌رفت و عبور از این مشکل‌ها و چالش‌ها نیازمند شکل‌گیری مجلسی قوی است و از این رو هر شهروند وطن‌پرستی باید با احساس مسئولیت وارد عرصه شود و نقش خود را در انتخاب نمایندگان کارآمد و قوی ایفا کند.

عباس‌زاده مشگینی اضافه کرد: من نیز با توکل به خدا، استعانت از روح شهدا و با عنایت به تجربه‌هایی که کسب کرده‌ام، وارد عرصه رقابت شده‌ام و امیدوارم آنچه خواست مردم مشگین‌شهر را محقق می‌کند، رخ دهد.

وی عنوان کرد: مشگین‌شهر شهر استعدادهای پنهان و محدودیت‌های آشکار است، ظرفیت‌های بالایی در شهرستان وجود دارد و بر این اساس در مدت فعالیتم به عنوان نماینده مردم تمرکز و اولویتم توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها برای منطقه بوده است؛ چرا که در اصل سرمایه‌گذاری در گرو وجود زیرساخت‌ها است.

این نامزد انتخابات مجلس از حوزه مشگین‌شهر اظهار کرد: پروژه‌های زیرساخت‌های ارتباطی از جمله چهاربانده کردن راه‌های مشگین‌شهر- اردبیل، مشگین‌شهر- اهر و مشگین‌شهر- گرمی در همین راستا به طور تقریبی تعیین تکلیف شده و در زمینه تامین زیرساخت‌های آب آشامیدنی و کشاورزی نیز در چهار سال گذشته شبکه پایاب سدهای موجود در شهرستان از جمله سد احمدبیگلو اجرا شده است.

وی تصریح کرد: دخالت افراد غیرمرتبط و غیرفنی در پروژه پایاب سد احمدبیگلو موجب وارد آمدن خسارتی هزار میلیاردی به بیت‌المال شده بود که از طریق ساز و کار نظارتی مجلس، مساله پیگیری شد و پرونده آن در حال حاضر در دادسرا است.

رفع مشکل برق مشگین‌شهر تا ۵۰ سال آینده

عباس‌زاده مشگینی ادامه داد: مشگین‌شهر در حوزه انرژی و برق پست ۲۳۰ کیلوولت نداشت که این پروژه امسال در شهرستان اجرا و هفته گذشته افتتاح شد و با بهره‌برداری از این پست تا ۵۰ سال آینده مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت؛ همچنین در بخش راه‌های روستایی در ۲ سال گذشته به اندازه ۲۵ سال پیش پروژه آسفالت راه‌های روستایی انجام شد.

وی بیان کرد: سوای اینها پروژه‌هایی که از ۳۰ سال پیش بلاتکلیف بود نیز به سرانجام رسید؛ از جمله نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر و برخی پروژه‌هایی از این دست در شهرستان آماده افتتاح است که برای جلوگیری از بروز سوء‌تفاهم، سال آینده پس از انتخابات افتتاح خواهد شد.

این نامزد انتخابات مجلس از حوزه مشگین‌شهر در زمینه تامین منابع اعتباری هم گفت: منابع اعتباری که سالانه به مشگین‌شهر داده می‌شود، بین ۸۰۰ میلیارد ریال تا یک هزار میلیارد ریال بوده، در حالی که در ۲ سال گذشته از محل فاینانس بانکی بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: از دیگر مشکل‌های این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات بیمارستان مشگین‌شهر بود که در ۲ سال گذشته بیمارستان به دستگاه‌های پیشرفته سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی تجهیز شده است.

دانشکده علوم پزشکی مشگین‌شهر در آستانه تاسیس

عباس‌زاده مشگینی با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی مشگین‌شهر هم در آستانه تاسیس است، عنوان کرد: در راستای توسعه روستاهای شهرستان قرار شد سال آینده برای ۲۸۲ روستا فایل‌های جداگانه باز شود و با هزینه‌های ۵۰ میلیارد ریال تا ۱۰۰ میلیارد ریالی، زیرساخت‌های نسبی در آنها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از برنامه‌های من معرفی نخبگان شهرستان به نظام مدیریتی کشور و استان و یکی از اولویت‌ها این است تا افراد نخبه و توانمند استان وارد عرصه مدیریتی کشور شوند و از ظرفیت آنها استفاده شود.

این نامزد انتخابات مجلس از حوزه مشگین‌شهر با بیان اینکه ۶۰ درصد میوه‌های استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر تولید می‌شود، گفت: باید شهرک صنایع تبدیلی و فراوری میوه‌ها، سردخانه و بارانداز در این شهرستان احداث شود؛ در سال‌های گذشته در این زمینه با سرمایه‌گذاران مذاکره‌هایی انجام و تعدادی از مجوزهای مربوطه دریافت شده و تعدادی نیز در حال دریافت است و با صندوق توسعه ملی هم برای تامین منابع رایزنی و توافق صورت گرفته است.

وی همچنین به تلاش‌ها برای راه‌اندازی میدان مکانیزه تره‌بار اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران توانمندی نیز در این زمینه معرفی شدند اما با این حال برخی جریان‌ها که تعلق خاطری به مشگین‌شهر ندارند، در این موضوع سنگ‌اندازی کردند که مسئولان استان هم در جریان هستند و به هر روی امید می‌رود با هشیاری مردم موانع از پیش‌روی اجرای چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی که به سود کشاورزان و اقتصاد مشگین‌شهر و حتی استان است، برداشته شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب هفت نماینده مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه، هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های گرمی و انگوت (یک نماینده)، شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده)، شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) هستند.