تهران بزرگ - ایرنا - فرماندار تهران و رییس حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از پیش‌بینی پنج هزار شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان‌ها خبر داد.

احمد قیومی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد سه‌ هزار و ۸۲۶ شعبه مربوط به شهرستان تهران و یک هزار ۱۷۴ شعبه هم در چهار شهرستان دیگر است.

وی افزود: در شهرستان ری ۴۶۰ شعبه اخذ رای، اسلامشهر ۳۱۲ شعبه، شمیرانات ۱۷۴ شعبه و پردیس نیز ۱۳۰ شعبه در نظر گرفته که بیشتر این شعب ثابت بوده و تعداد محدودی شعب نیز سیار است.

قیومی تاکید کرد: همه تمهیدات لازم برای برگزاری این دوره از انتخابات در پنج شهرستان با هماهنگی کامل فرمانداران انجام شده و مشکلی از این بابت نداریم.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه تهران بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با ۳۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۱۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است، ادامه داد: برای حضور در مجلس شورای اسلامی سه هزار و ۳۷۹ نفر رقابت می‌کنند.

رییس حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس یادآور شد: در پایتخت برای جمع‌آوری آرای اقلیت‌های دینی نیز ۳۶ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

قیومی گفت: در هر شعبه اخذ رای یک صندوق برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک صندوق هم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اختصاص دارد.

به گفته وی، براساس اعلام ستاد انتخابات کشور رای گیری از افراد واجد شرایط با مدارک هویتی همچون کارت ملی، گواهینامه رانندگی، شناسنامه و گذرنامه امکانپذیر است و دیگر ثبت مهر در شناسنامه رای دهندگان انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: همه اقلام مورد نیاز شعب اخذ رای از جمله تعرفه، صندوق، دستگاه احراز هویت تامین شده و از عصر امروز تحویل مسوولان شعبه قرار می‌گیرد تا در محل‌های مورد نظر مستقر شوند.

به گزارش ایرنا، آغاز رای‌گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه است و متولدین ۱۱ اسفند ۸۴ و قبل از آن واجد شرایط رای دادن، هستند.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۱۸ اعلام کرد: فرآیند اخذ رای در تمامی شعب سراسر کشور ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفندماه آغاز می‌شود.

در بخشی از اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور آمده است: فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز می‌شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها