اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت: چشم استکبار جهانی امروز به ترسیم و خلق حماسی مردم ایران. معطوف شده است

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز جمعه پس از انداختن رای خود در در محل شعبه اخذ رای ۸۹ میدان امام(ره) در جمع خبرنگاران افزود: چشم دنیا امروز به کشور ما، مردم و خلق این تصویر حماسی معطوف شده است و یک ایرانی برای استقلال، آزادی، امنیت و اقتصاد پای صندوق رای رفته و با انگشت خود در به ثمر نشستن این اهداف کمک کشور می‌کند.

وی افزود: با وجود این همه تحریم، استکبار جهانی از این همه به خاک و خون کشیده شدن روزانه مردم غزه و نیز بمباران ۳۰ هزار نفر مادر کودک و جنایت‌های فراوان خم به ابرو نمی‌آورد، زیرا منافع خود را در این بی‌خبری دنبال می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: یکی از عرصه‌های مهم برای دفاع از این مردم مظلوم حضور پرشور پای صندوق‌های رای است.

وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از ستون‌های عرصه انقلاب از دوره شکل‌گیری نهضت امام خمینی(ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی و نیز دوران جنگ با هدیه کردن خون شهیدان پایداری و استمرار و امتداد انقلاب را حفظ کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین استان اصفهان در دوران سازندگی و بحران‌های مختلف کشور به عنوان ستون خیمه انقلاب ایفای نقش کرده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: اکنون در این برهه از تاریخ کشور ما در جنگ ترکیبی حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و در یک مبارزه بی‌امان در مقابل استکبار جهانی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، در انتخابات امسال ۷۳۹ داوطلب انتخابات مجلس تایید شدند که پس از انصراف تعدادی از آن ها، امروز ۶۱۵ نفر ( ۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان اصفهان ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.