گناباد-ایرنا- فرمانده انتظامی گناباد گفت: ۲۳۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی از طریق فضای مجازی توسط پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) این شهرستان کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی رجبی روز دوشنبه افزود: این مبلغ از حساب پنج نفر از شهروندان گنابادی در ۲ پرونده جداگانه برداشت شده بود که با تلاش ماموران پلیس فتا بعد از کشف کلاهبرداری اینترنتی به حساب مال باختگان برگشت داده شد.

وی تصریح کرد: در یک پرونده متهمی که با ترفند ارسال لینک جعلی سامانه ثنا اقدام به برداشت ۱۰۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند گنابادی کرده بود، شناسایی شد.
فرمانده انتظامی گناباد گفت: با پیگیری های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، حساب بانکی متهم در یکی از استانهای کشور شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته برگشت داده شد.
رجبی همچنین از شناسایی چهار متهم که با ترفند ارسال لینک جعلی سامانه های عدالت و ثنا اقدام به برداشت ۱۳۰ میلیون ریال از حساب چهار نفر شهروندان این شهرستان کرده بودند، خبر داد.
وی تصریح کرد: در پی مراجعه چهار نفر از شهروندان به پلیس فتا در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان، پیگیری موضوع در دستور کار ویژه قرار گرفت و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان برگشت داده شد.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.