۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85328980
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی در گناباد کشف شد

گناباد-ایرنا- فرمانده انتظامی گناباد گفت: ۲ کلاهبردار اینترنتی که در مجموع ۲۷۰ میلیون ریال با ارسال لینک جعلی سهام عدالت و سامانه «ثنا» از شهروندان گنابادی کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی رجبی روز پنج شنبه افزود: متهمی که با ترفند ارسال لینک جعلی سهام عدالت اقدام به برداشت ۱۸۵ میلیون ریال از حساب یک شهروند گنابادی کرده بود با تلاش پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) شناسایی شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، حساب بانکی متهم در یکی از استان های دیگر شناسایی و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته عودت و پرونده برای مراحل قانونی به مقام قضایی ارسال شد.

کلاهبرداری ۸۵ میلیونی با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا در گناباد

فرمانده انتظامی شهرستان گناباد از شناسایی متهمی که با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی با نام سامانه ثنا (ثبت‌نام الکترونیک) خبر داد و گفت: بدین طریق از یک شهروند ۸۵ میلیون ریال کلاهبرداری شده است.
وی بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که با ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، مبلغ ۸۵ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی اش برداشت شده است، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ رجبی اظهار کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت برای مشاهده ابلاغیه در پیامک ارسالی وارد لینک شده که پس از ورود متوجه شده علاوه بر این که خدماتی دریافت نکرده، بلکه از حسابش این مبلغ برداشت شده است.
وی ادامه داد: با فعالیتهای تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا متهم در استانی دیگر شناسایی و با دستور مراجع قضایی وجوه کلاهبرداری شده توقیف و ضمن استرداد مبالغ برداشت شده، اقدامات به منظور دستگیری متهم صورت گرفت.
مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha