شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: به منظور حل پدیده ناپسند سقط جنین، ضرورت دارد که فروش غیرقانونی داروهای سقط جنین متوقف و از این کار جلوگیری شود.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت در شیراز افزود: علاوه بر این، برخورد با ماما، پرستار یا پزشکانی که در این زمینه مشارکت می‌کنند نیز در دستور کار مجریان قرار گیرد.

او ادامه داد: تشویق به فرزندآوری یک روی سکه افزایش جمعیت و جوانی جامعه و جلوگیری از سقط جنین روی دیگر آن است که باید به طور ویژه برای این موضوع وقت گذاشته شود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: الگوهای عملیاتی شده در سایر استان‌ها در این زمینه باید مورد بررسی قرار گیرد و موارد مناسب آن اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار فارس، با اشاره به گزارش تدوین برنامه عملیاتی دستگاه‌ها بر اساس فرم‌های سامانه داشبورد مدیریتی (مبنا)، ضمن موافقت با فعالیت دستگاه‌ها در این سامانه افزود: ضرورت دارد که ضمن تعیین وظایف هر دستگاه، میزان عملکرد آنها نیز رصد و به گزارشی در همین ارتباط به شکل ماهانه ارائه شود.

ایمانیه، در خصوص ازدواج و فرزند آوری کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم گفت: بسته‌های تشویقی و ترغیبی افزایش ازدواج و فرزندآوری در دستگاه تدوین و به اطلاع پرسنل رسانده شود.

وی ادامه داد: در خصوص روند واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت و اختصاص تسهیلات بانکی مصوب در زمینه فرزندآوری و ازدواج نیز اطلاع رسانی مناسب انجام شود.

بر اساس این گزارش، در جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت، تدوین برنامه عملیاتی دستگاه‌ها برای تقویت بنیان خانواده و جوانی جمعیت بر اساس فرم‌های سامانه داشبورد مدیریتی (مبنا) به تصویب رسید.