استاندار فارس: دستیاران مردمی سازی فرمانداران، راهکارهای عملیاتی جوانی جامعه را ارائه کنند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در همایش رویداد جوانه، رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی، از آنها خواست به عنوان افراد برخاسته از بطن جامعه راهکارهای عملیاتی برای صیانت از جمعیت و جوانی جامعه ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در این همایش که با حضور دستیاران فرمانداران مردمی سازی شهرستان‌های ۲ استان فارس و یزد در شیراز برگزار افزود: از جمله بیشترین مسائلی که باید به آنان توجه کنیم مسائل اجتماعی است.

وی، اساس بکارگیری دستیاران مردمی سازی را پیوند عمیق مردم با بدنه اجرایی دولت که در نهایت به حل مشکلات مردم می انجامد دانست و از دستیاران مردمی سازی خواست که بررسی کنید که آیا اختصاص تسهیلات بانکی و ارائه مشوق های فعلی در افزایش ازدواج و فرزندآوری موثر است یا باید اقدامات دیگری در این زمینه انجام داد.

او اظهار کرد: بررسی شود که چه فرآیند یا اقدامی لازم است که نگاه مردم به مقوله ازدواج و فرزندآوری و در نهایت صیانت از جمعیت تغییر کند و این اولین درخواست بنده از شما دستیاران مردمی سازی است.

استاندار فارس، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر و راه‌های مبارزه با این بلای خانمان سوز ادامه داد: دومین ماموریتی که به دستیاران مردمی سازی محول می شود توجه به این مهم است.

ایمانیه گفت: در حوزه عفاف و حجاب هم معتقدم برای کار اساسی در این حوزه باید برنامه‌ریزی اصولی شود و با هدف و دستور کار مشخص وارد این حوزه شد و از ظرفیت مردم هم بالاترین استفاده را داشت.

وی، مساله اشتغال را از دیگر چالش های پیش روی جامعه دانست و گفت: هر روز مراجعات متعدد و مکاتبات فراوانی برای اشتغال داریم، اگرچه محیط کاری در بخش تولید فراهم است اما بعضا به دنبال کار اداری و میز نشینی هستند که می بایست تلاش شود تا فرهنگ کار و اشتغال تغییر کند و نگاه جوانان و نوجوانان از کار اداری به فعالیت‌های تولیدی تغییر یابد.

استاندار فارس: دستیاران مردمی سازی فرمانداران، راهکارهای عملیاتی جوانی جامعه را ارائه کنند

استاندار فارس، با اشاره به نگاه دولت به مقوله توسعه هنرستان ها اظهار کرد: این اقدام یکی از راه های حرفه آموزی در سنین نوجوانی و جوانی است که فارغ التحصیلان دانشگاهی هم باید در میدان بیایند و با استفاده از دانش خود محیط را برای ایجاد اشتغال خود و سایرین فراهم کنند.

ایمانیه افزود: البته شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در این زمینه فعال هستند اما انتظار است که شاهد سرعت گرفتن این فعالیت ها باشیم.

وی، با اشاره به نقش دانشگاه و مراکز آموز عالی گفت: معتقدیم که تمام امکانات، تجهیزات و اعتبارات کشور در هر سازمان و منطقه‌ای متعلق به مردم است و از آنها در جهت منافع مردم حداکثر استفاده صورت گیرد.

او ادامه داد: آمایش علمی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم یکی از راه های استفاده حداکثری از این امکانات و همچنین مدیریت کردن تربیت دانشجوی مورد نیاز است و برای اینکه این آمایش به سرانجام رسیده و ساماندهی شود نیازمند مطالبه مردمی هستیم و این موضوع نیز به دست دستیاران مردمی سازی میسر می‌شود.

استاندار فارس، بر لزوم تقویت هویت ملی و اسلامی برای مردم و جوانان تاکید کرد و گفت: آحاد جامعه باید از داشته‌های ملی و اسلامی خود احساس غرور کنند و تحقق این مهم نیز از طریق حکمرانی مردمی صورت می پذیرد که جزء لاینفک و رسالت دستیاران مردمی سازی است.

ایمانیه، بر لزوم توجه جدی و ویژه به مقوله جهاد تبیین نیز تاکید کرد و افزود: در حوزه ارائه دستاوردهای نظام عملکرد مطلوبی نداریم در حالی که این حجم فعالیت بی نظیر است اما در انعکاس آن به مردم و با هدف ایجاد امید موفق نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: باید مردم را به واقعیت های محقق شده امیدوار کرد و این نیز با مشارکت جدی دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی و حضور عملیاتی در میدان اطلاع رسانی محقق می شود.

این همایش که از روز ۱۷ اسفندماه جاری در شیراز آغاز شده بود ۲۰ اسفندماه به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha