استاندار فارس: جلو فروش غیرقانونی داروهای سقط جنین باید گرفته شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: به منظور حل پدیده ناپسند سقط جنین، ضرورت دارد که فروش غیرقانونی داروهای سقط جنین متوقف و از این کار جلوگیری شود.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت در شیراز افزود: علاوه بر این، برخورد با ماما، پرستار یا پزشکانی که در این زمینه مشارکت می‌کنند نیز در دستور کار مجریان قرار گیرد.

او ادامه داد: تشویق به فرزندآوری یک روی سکه افزایش جمعیت و جوانی جامعه و جلوگیری از سقط جنین روی دیگر آن است که باید به طور ویژه برای این موضوع وقت گذاشته شود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: الگوهای عملیاتی شده در سایر استان‌ها در این زمینه باید مورد بررسی قرار گیرد و موارد مناسب آن اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار فارس: جلو فروش غیرقانونی داروهای سقط جنین باید گرفته شود

استاندار فارس، با اشاره به گزارش تدوین برنامه عملیاتی دستگاه‌ها بر اساس فرم‌های سامانه داشبورد مدیریتی (مبنا)، ضمن موافقت با فعالیت دستگاه‌ها در این سامانه افزود: ضرورت دارد که ضمن تعیین وظایف هر دستگاه، میزان عملکرد آنها نیز رصد و به گزارشی در همین ارتباط به شکل ماهانه ارائه شود.

ایمانیه، در خصوص ازدواج و فرزند آوری کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم گفت: بسته‌های تشویقی و ترغیبی افزایش ازدواج و فرزندآوری در دستگاه تدوین و به اطلاع پرسنل رسانده شود.

وی ادامه داد: در خصوص روند واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت و اختصاص تسهیلات بانکی مصوب در زمینه فرزندآوری و ازدواج نیز اطلاع رسانی مناسب انجام شود.

بر اساس این گزارش، در جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت، تدوین برنامه عملیاتی دستگاه‌ها برای تقویت بنیان خانواده و جوانی جمعیت بر اساس فرم‌های سامانه داشبورد مدیریتی (مبنا) به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha