به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قلندر شریف روز پنجشنبه در نشست بررسی الزامات تحقق دیپلماسی شهری کشور در مشهد افزود: کلانشهر مشهد سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی است و ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.
وی با بیان اینکه این ظرفیت موجب شده نگاه دوست و دشمن بر روی مشهد باشد، افزود: امید است با تحقق این هدف، زمینهای برای ورود مدیریت شهری و شورای شهر در حوزه دیپلماسی شهری ایجاد شود.
شهردار مشهد تصریح کرد: دیپلماسی شهری یکی از موضوعاتی است که مغفول مانده و میتواند به سیاست خارجی و ارتباطات شهرداری ها با شهرهای دیگر کشورها و کلانشهرها کمک کند.
وی اظهار کرد: یکی از شعارهای راهبردی شورای ششم، جهانشهر برکت و کرامت است که این مهم از طریق دیپلماسی شهری باید محقق شود.
قلندر شریف با بیان اینکه برند مشهد نیاز به دیده شدن در فضای بین المللی دارد، گفت: با ایجاد هاب دیپلماسی در این کلانشهر می توان به این مهم دست یافت.
شهردار مشهد اضافه کرد: باید به گونه ای برای دیپلماسی شهری برنامه ریزی کرد تا به عنوان یک تکلیف در برنامه مدیران شهری گنجانده شود.
در این نشست مدیر کل همکاری های فرهنگی و سمن های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و تعدادی از معاونان شهردار مشهد نیز حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.