۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 960
کد خبر: 85411310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: مشهد آمادگی تبدیل به «هاب دیپلماسی» کشور را دارد

مشهد-ایرنا- شهردار مشهد گفت: مشهد ظرفیت زائرپذیری و زیرساخت‌های بین‌المللی مناسبی دارد، از این رو شهرداری این کلانشهر آمادگی دارد «هاب دیپلماسی» کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قلندر شریف روز پنج‌شنبه در نشست بررسی الزامات تحقق دیپلماسی شهری کشور در مشهد افزود: کلانشهر مشهد سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی است و ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.
وی با بیان اینکه این ظرفیت موجب شده نگاه دوست و دشمن بر روی مشهد باشد، افزود: امید است با تحقق این هدف، زمینه‌ای برای ورود مدیریت شهری و شورای شهر در حوزه دیپلماسی شهری ایجاد شود.
شهردار مشهد تصریح کرد: دیپلماسی شهری یکی از موضوعاتی است که مغفول مانده و می‌تواند به سیاست خارجی و ارتباطات شهرداری ها با شهرهای دیگر کشورها و کلانشهرها کمک کند.

شهردار: مشهد آمادگی تبدیل به «هاب دیپلماسی» کشور را دارد


وی اظهار کرد: یکی از شعارهای راهبردی شورای ششم، جهانشهر برکت و کرامت است که این مهم از طریق دیپلماسی شهری باید محقق شود.
قلندر شریف با بیان اینکه برند مشهد نیاز به دیده شدن در فضای بین المللی دارد، گفت: با ایجاد هاب دیپلماسی در این کلانشهر می توان به این مهم دست یافت.
شهردار مشهد اضافه کرد: باید به گونه ای برای دیپلماسی شهری برنامه ریزی کرد تا به عنوان یک تکلیف در برنامه مدیران شهری گنجانده شود.
در این نشست مدیر کل همکاری های فرهنگی و سمن های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و تعدادی از معاونان شهردار مشهد نیز حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha