شیراز- ایرنا- لزوم تشکیل کارگروه فعالان تربیتی در فارس، از مواردی بود که در دیدار استاندار فارس با نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن تاکیدشد.

به گزارش ایرنا، این کارگروه با هدف انسجام بخشی و تقسیم کار هوشمندانه برای مدیریت عملیاتی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با تمرکز بر دانش آموزان تشکیل می شود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این دیدار که شنبه برگزار شد، گفت: انسجام بخشی و تقسیم کار هوشمندانه برای مدیریت عملیاتی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با تمرکز بر دانش آموزان امری ضروری و حیاتی است.

او ادامه داد: انسجام بین دستگاه‌های متولی با امر تربیت و پرورش نوجوانان یکی از ضروریات جامعه امروز است و تا این مهم محقق نشود سایر هزینه‌های زیرساختی که انجام می شود اثرگذاری مطلوب نخواهد داشت.

وی تغییر نگاه مدیران و تصمیم گیران در حوزه‌های مختلف مرتبط با آموزش و پرورش نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و اظهار کرد: عمده توجهات به حوزه آموزش و رفع مشکلات سخت افزاری معطوف شده و به مباحث تربیتی و پرورشی کمتر پرداخته می‌شود.

استاندار فارس، هزینه‌های اختصاص یافته به حوزه پرورش در مقابل هزینه‌های عمرانی و سخت افزاری را غیر قابل مقایسه دانست و گفت: پرورش و تربیت صحیح در اولویت امور قرار دارد و برای تحقق این خواسته منطقی می بایست از همه توان و ظرفیت دستگاه‌ها و مشارکت گروه‌های مستعد و خوش استعداد مردمی استفاده کرد.

ایمانیه، استفاده از ظرفیت بی نظیر گروه‌های مردمی را از عوامل سرعت بخشیدن به این مهم دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی شکل گرفته با اراده و اخلاص، گامی رو به جلو در این حوزه است.

وی در خصوص مدارس تربیت محور نیز گفت: بررسی ها نشان داده این مدارس در امر آموزش نیز سرآمد هستند اما بعضا درگیر مسائل مالی جزئی هستند که باید با تدبیر موانع پیش روی فعالیتشان رفع شود.