تهران- ایرنا- بازیگر سریال «نیسان آبی» گفت: ذائقه مخاطبان سینما و تئاتر نسبت به گذشته تغییر کرده و بلاگرها در حال سوءاستفاده از این تغییر به نفع خود هستند که آینده و حیثیت تئاتر را به خطر می‌اندازد.

رزا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا درباره حضور بلاگرها در صحنه تئاتر با انتقاد از این موضوع اظهار داشت: مساله، فقط نمایش اخیر بلاگرها بر روی صحنه نیست بلکه، موضوع تغییر مسیر آگاهانه‌ ذائقه‌ مخاطبان است.

وی ادامه داد: به نظرم، بحث این روزهای هنرمندان، بر سر یک جور نگرانی خودبینانه و وسواس نسبت به آلوده‌شدن ساحت تئاتر نیست. بلکه باید شرایطی فراهم شود که تریبون‌های آزاد برای همه وجود داشته باشد تا هنرمندان جریان‌ساز و تاثیرگذار سکوت خود را بشکنند. حضور بلاگرها و اشخاص مطرح در سوشال مدیا روی صحنه تئاتر، سواستفاده از وضع موجود به نفع یک تغییر ذائقه سیستماتیک است.

از همان ابتدا قصد داشتم بازیگر تئاتر شوم

بیات که بازیگری را از ۱۶ سالگی و از شرکت در کلاس‌های مرحوم امین تارخ شروع کرده اظهار داشت: از همان ابتدا قصد داشتم بازیگر تئاتر شوم که ناشی از شدت علاقه‌ام به این عرصه بود اما در این بین کار تصویر هم انجام دادم.

بازیگر فیلم سینمایی قدغن با اشاره به نخستین تجربه خود بر روی صحنه تئاتر در تالار وحدت که از آن به عنوان تجربه‌ای سخت و هیجان‌انگیز یاد می‌کند، گفت: تروما به کارگردانی احمد سلیمانی نمایشی سنگین به مدت ٣٠ شب بود که در تالار وحدت مقابل اساتید تئاتر به روی صحنه رفت.

حضور بلاگرها و اشخاص مطرح در سوشال مدیا روی صحنه تئاتر، سواستفاده از وضع موجود به نفع یک تغییر ذائقه سیستماتیک است

بیات گفت: این اجرا، حضور من را به عنوان یک بازیگر روی صحنه چشم‌گیرتر کرد و با اینکه کار تصویر هم کار کرده بودم، مدام به تماشای تک‌تک نمایش‌ها می‌رفتم و با دقت به بازی‌ها و تکنیک‌های مختلف بازیگران نگاه می‌کردم، با این کار، حضور من روی صحنه همه چیز را برایم جدی‌تر و ارزشمندتر کرد.

وی یادآوری کرد: در روزهای اول شروع به کارم می‌شنیدم که می‌گفتند صحنه، احترام و ارزش بسیاری دارد و نیازمند اخلاقی شاخص و در شان هنر نمایش است اما این روزها دیگر به اعتقاد بسیاری از فعالان عرصه هنر، تئاتر دیگر آن کیفیت گذشته را ندارد.

بیات گفت: من به عنوان کسی که در پلاتوها وقت و بی وقت شاهد زحمت کشیدن بچه‌های مستعد زیادی بودم، بسیار زحمت کشیده‌ام. امیدوارم در این مسیر سخت کسانی که واقعا زحمت کشیده‌اند ذره‌ای مورد توجه قرار بگیرند.

رزا بیات در کنار سام درخشانی در فیلم سینمایی قدغن