۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85172596
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بازیگر و کارگردان تئاتر: ذائقه مردم تغییر کرده است

تهران- ایرنا- کارگردان نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» گفت: این روزها نمایش‌های طنز بیشتر مخاطب دارد تا تئاترهای کلاسیک. البته ذائقه مردم هم تغییر کرده است. با این وجود تئاتر نیازمند حمایت است.

حامد خسروی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر مشغول تمرین برای دو نمایش هستم؛ «مستر گدا» به کارگردانی منصور آقاجانلو که در نیمه دوم شهریورماه به روی صحنه خواهد رفت و نمایش تاریکخانه ۲ به کارگردانی حسن حسامی که در اواخر مهرماه پذیرای مخاطبان خواهد بود.

وی افزود: اگرچه در تمامی اجراها حمایت گروه‌های مختلف مردمی را داریم اما این که تئاتر این روزها مخاطبان کمتری نسبت به گذشته دارد باعث تاسف و ناراحتی است.

بازیگر و کارگردان تئاتر درباره استقبال از کارهای کلاسیک اظهار داشت: این روزها نمایش‌های طنز بیشتر مخاطب دارد تا تئاترهای کلاسیک. البته ذائقه مردم هم تغییر کرده است. با این وجود تئاتر نیازمند حمایت است تا بازیگران خوبی که در عرصه نمایش فعالیت دارند به کارشان با انگیزه بیشتری بپردازند.

حامد خسروی اردیبهشت امسال با نمایش «پرواز اوانگارد قفس» برای نخستین بار در سال جدید به روی صحنه رفت. او که بیش از یک دهه است سالن‌های تئاتر بسیاری را تجربه کرده، در اردیبهشت ماه مجددا با حسن حسامی همکاری داشت و در نمایش تاریکخانه به ایفای نقش پرداخت.

وی در تیرماه نمایش مراسم قطع دست در اسپوکن نوشته مارتین مک دونا را به روی صحنه برد و این دومین تجربه کارگردانی اجرای عموم و همزمان بازیگری او نیز بود که از دید مخاطبان کار نسبتا موفقی است.

بازیگر و کارگردان تئاتر: ذائقه مردم تغییر کرده است

پیشتر و در سال ۹۸، خسروی در نمایش «سگ‌های مرده» نوشته یون فوسه علاوه بر کارگردانی بازی کرد که نقدهای خوبی در ارتباط با این نمایش از مخاطبان به یادگار مانده است.

نمایش مراسم قطع دست در اسپوکن بیستمین تجربه بازیگری تئاتر حامد خسروی است که پیشتر در نمایش‌های دختر، بنکسی بزرگ، سوپ بوقلمون، کله پیک های آرژانتینی، این قصه را آهسته بخوان، مصلوب، دوئت تنهایی و....ایفای نقش کرده است.

مراسم قطع دست در اسپوکن نخستین بار در سال ٢٠١٠ در برادوی اجرا شد. در این نمایش و در تهران، سیامک ادیب، مهدی شاهی، سحر باقرآبادی و حامد خسروی ایفای نقش می‌کنند.

بازیگر و کارگردان تئاتر: ذائقه مردم تغییر کرده است

سینا تقی‌زاده به عنوان دستیار کارگردان، مینا برزن طراح لباس، نگار معلم مدیر صحنه، اسماعیل نیک‌فر مدیر تولید، پژال مرادی‌لاکه طراح گریم، رضا جاویدی عکاس، آریا آرمان‌مهر و پریسا مولائی دستیاران صحنه، نسیم زند گرافیست و امیر خانزاده به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات دیگر عوامل این نمایش هستند.

این نمایش با حمایت خانه نمایش دا به روی صحنه رفته و تا ۲۷ تیر ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha