سبزوار- ایرنا - رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: کارکنان این سازمان در شب چهارشنبه پایانی سال ۶۰ عملیات برای خاموش کردن حوادث آتش‌سوزی انجام دادند.

به گزارش ایرنا، عباسعلی معصومی صدر روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود:‌ بیشترین این ماموریت ها برای فرونشاندن آتش ۵۶ حلقه لاستیک، ۲ مورد سطل زباله، یک باب مغازه و یک باب منزل صورت گرفته است.

وی اظهار کرد:‌ در این شب کلیه آتش نشانان از ساعت ١٧ تا یک بامداد در آماده باش کامل بودند و با برنامه ریزی های انجام شده ۴۵ پاکبان نیز به منظور جمع آوری، پاکسازی و تسریع در بازگشایی معابر، آتش نشانان را همراهی می کردند.

معصومی از تلاش همزمان نیروهای انتظامی که دوشادوش نیروهای آتش نشان ضمن تامین امنیت از وقوع حوادث و آتش سوزی های بزرگتر جلوگیری کردند،‌ قدردانی کرد.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دیشب ۹ نفر در جریان برگزاری آیین های چهارشنبه آخر سال در این شهر بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز آسیب دیدند که هفت نفر در بیمارستان امداد وسوانح شهید بهشتی و ۲ نفر که دچار آسیب چشمی شده بودند در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه تحت درمان قرار گرفتند.

هم اکنون پنج ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۱۱۰ آتش نشان در سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.