شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر شدت بارش‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه؛ به همراه داشتن زنجیرچرخ برای رانندگان جاده‌ای در استان الزامی است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی تصویری جاده‌ای و گزارش‌های دریافت شده از گروه‌های مستقر در راهدارخانه‌ها گشت سیار در محورهای ارتباطی بارش باران در تمام محورهای ارتباطی و همچنین برف و باران در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری آغاز شده است.

وی بیان کرد: با وجود آغاز بارش باران و برف اما با تلاش نیروهای راهداری تمام محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری باز و تردد عادی و روان است.

غلامی تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی ۴۵۰ نیروی انسانی زیرمجموعه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۴۲ راهدارخانه استان‌ مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی یادآور شد: از تمامی رانندگان درخواست می‌شود برای تردد از محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری تجهیزات مورد نیاز سوخت کافی، خوراک و لباس گرم همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، پیشتر اداره کل هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به ورود یک سامانه بارشی قوی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری گزارش داده بود.

هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی به معنی اقدام فوری و همه جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده، هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده و زیاد و هشدار سطح زرد به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.