قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه گفت که برگزاری جشن نوروز و مراسم‌های مشابه با رعایت شئونات مذهبی و حرمت ماه رمضان مانعی ندارد اما هنجارشکنی مورد تایید نیست.

به گزارش پنجشنبه ایرنا در پی فراخوان‌های اخیر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری جشن نوروز در منطقه تفریحی - جنگلی میاندار گیلانغرب شورای تامین این شهرستان با ورود به موضوع بیانیه‌ای صادر کرد.

در برخی از این فراخوان‌ها از مردم برای حضور در جشن شادی با پوشش محلی و رقص و پایکوبی دعوت شده بود.

فرماندار گیلانغرب با تبریک بهار طبیعت و تقارن آن با ماه رمضان و تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه گفت: منطقه تفریحی میاندار همواره در نوروز پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کرمانشاه و حتی کشور است.

علیرضا نظری افزود: برگزاری جشن آن هم خارج از عرف رایج در ماه مبارک رمضان و دقیقا در روز وفات حضرت خدیجه خلاف هنجارهای رایج است و بانیان اینگونه برنامه‌ها و رفتارها باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

در همین پیوند شورای تامین گیلانغرب امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلان کرد: امسال تقارن ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و تهذیب نفس و رعایت تقوای الهی در همه شئونات و شعائر با نوروز به همگان توفیق کرامت عطا کرده است؛ به تازگی در فضای آرام شهر گیلانغرب و روستاهای تابعه آحاد مردم را به برگزاری جشن در چهار کیلومتری خارج از شهر «میاندار» دعوت و شایعه‌پراکنی کرده‌اند که از مراجع ذی‌صلاح مجوز (برگزاری) دارند، صدور مجوز (ادعایی) از سوی فرمانداری و شورای تأمین تکذیب می‌شود.

در ادامه بیانیه شورای تامین گیلانغرب آمده است: منطقه تفرجگاهی میاندار علاوه بر اهالی شریف شهرستان هر ساله میزبان میهمانان و مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور بوده و تاکنون بدون هیچ‌گونه حاشیه، مشکل یا مورد خاصی تا پایان تعطیلات نوروز (تجمعات) را اغلب در آنجا سپری کرده‌اند و برگزاری مراسم غیرقانونی که سبب سلب آسایش و آرامش و بروز مشکل می‌شود؛ متوجه برگزارکنندگان مراسم خواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: شورای تأمین گیلانغرب هیچ‌گاه مخالف شادی مردم بویژه در نوروز نبوده و نیست اما با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی که (برنامه ریزی آن) احتمالاً با اهداف خاص بوده است، قاطعانه برخورد خواهد شد و بانیان در محاکم قضائی پاسخگو خواهند بود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.