۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 910
کد خبر: 85423999
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گیلانغرب: برگزاری جشن نوروز با رعایت شئونات ماه رمضان مانعی ندارد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه گفت که برگزاری جشن نوروز و مراسم‌های مشابه با رعایت شئونات مذهبی و حرمت ماه رمضان مانعی ندارد اما هنجارشکنی مورد تایید نیست.

به گزارش پنجشنبه ایرنا در پی فراخوان‌های اخیر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری جشن نوروز در منطقه تفریحی - جنگلی میاندار گیلانغرب شورای تامین این شهرستان با ورود به موضوع بیانیه‌ای صادر کرد.

در برخی از این فراخوان‌ها از مردم برای حضور در جشن شادی با پوشش محلی و رقص و پایکوبی دعوت شده بود.

فرماندار گیلانغرب با تبریک بهار طبیعت و تقارن آن با ماه رمضان و تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه گفت: منطقه تفریحی میاندار همواره در نوروز پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کرمانشاه و حتی کشور است.

علیرضا نظری افزود: برگزاری جشن آن هم خارج از عرف رایج در ماه مبارک رمضان و دقیقا در روز وفات حضرت خدیجه خلاف هنجارهای رایج است و بانیان اینگونه برنامه‌ها و رفتارها باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

در همین پیوند شورای تامین گیلانغرب امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلان کرد: امسال تقارن ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و تهذیب نفس و رعایت تقوای الهی در همه شئونات و شعائر با نوروز به همگان توفیق کرامت عطا کرده است؛ به تازگی در فضای آرام شهر گیلانغرب و روستاهای تابعه آحاد مردم را به برگزاری جشن در چهار کیلومتری خارج از شهر «میاندار» دعوت و شایعه‌پراکنی کرده‌اند که از مراجع ذی‌صلاح مجوز (برگزاری) دارند، صدور مجوز (ادعایی) از سوی فرمانداری و شورای تأمین تکذیب می‌شود.

در ادامه بیانیه شورای تامین گیلانغرب آمده است: منطقه تفرجگاهی میاندار علاوه بر اهالی شریف شهرستان هر ساله میزبان میهمانان و مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور بوده و تاکنون بدون هیچ‌گونه حاشیه، مشکل یا مورد خاصی تا پایان تعطیلات نوروز (تجمعات) را اغلب در آنجا سپری کرده‌اند و برگزاری مراسم غیرقانونی که سبب سلب آسایش و آرامش و بروز مشکل می‌شود؛ متوجه برگزارکنندگان مراسم خواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: شورای تأمین گیلانغرب هیچ‌گاه مخالف شادی مردم بویژه در نوروز نبوده و نیست اما با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی که (برنامه ریزی آن) احتمالاً با اهداف خاص بوده است، قاطعانه برخورد خواهد شد و بانیان در محاکم قضائی پاسخگو خواهند بود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha