۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85424220
T T
۷۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جشنی برای نوروز در غرب کرمانشاه

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85424220
جشنی برای نوروز در غرب کرمانشاه

قصرشیرین - ایرنا - برپایی آتش نوروز یکی از آیین های قدیمی مردم کرد در مناطق غرب کشور همچون استان کرمانشاه برای ورود به سال جدید و بهار طبیعت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برپایی آتش نوروز با حضور قشرهای مختلف مردم و با پوشش لباس محلی کردی چند روزی است که در شهرها و روستاهای غربی کرمانشاه برای پاسداشت بهار و غلبه بر زمستان و سردی هوا برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این آیین‌ها با پوشش محلی کردی کلهری و روشن کردن آتش نوروز به شادی می‌پردازند.

از جمله این آیین‌ها برگزاری جشن نوروز با حضور جمعیت چند هزار نفری مردم در منطقه تفریحی میاندار (ناودار) شهرستان گیلانغرب برای استقبال سال نو طبق سنت دیرینه کردها برگزار شد.

منطقه گردشگری میاندار در شهرستان گیلانغرب همواره طی نوروز پذیرای شمار زیادی از گردشگران و مسافران است به طوری که مردم به صورت خانوادگی با برپایی چادر چندین شبانه روز را در دل طبیعت به صورت دسته‌جمعی سپری می‌کنند.

نظیر این آیین نوروزی در منطقه گلال سیه اسلام آباد غرب نیز برگزار شد.

جشنی برای نوروز در غرب کرمانشاه

همچنین طی چند روز گذشته در برخی روستاها و مناطق غربی استان کرمانشاه مراسم آتش نوروز با مقیاس کوچکتر برگزار شد.

منطقه خاک چرمه شهرستان دالاهو نیز با وجود بارش باران روز گذشته شاهد برپایی آتش نوروز و شادی مردم بود که برای ساعاتی با پخش موسیقی محلی کردی همراه شد.

جشنی برای نوروز در غرب کرمانشاه

استان کرمانشاه با تنوع اقلیمی و ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارای تکثر قومی، زبانی و مذهبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha