خرم آباد - ایرنا - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۳ هزار و ۷۸۰ نفر طی سال گذشته از دوره های نهضت سواد آموزی استان بهره مند شده اند.

منصور بازیگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:با فعالیت جهادی حوزه سوادآموزی و آموزش دهندگان، چهار هزار و ۷۳۰ نفر بی سواد و ۹ هزار و ۵۰ نفر کم سواد سال گذشته شناسایی و در دوره های سه گانه نهضت سوادآموزی جذب شدند.

وی افزود: در کنار تدریس کتاب های درسی و مکمل دوره های نهضت ، آموزش نماز تحت عنوان نماز کلید بهشت، طرح های آموزش رایانه، توسعه سواد زنان عشایری و روستایی، حلقه های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و انشا نویسی و آموزش مهارت های زندگی و شغلی ارائه می شود.

بازگیر عنوان کرد: نخستین گام برای موفقیت در زندگی فردی و همچنین توسعه‌ پایدار و همه جانبه جامعه ، گسترش و تعمیق سواد آموزی و در این راستا شایسته است همه‌ مردم و مسوولان با رجوع به فتوای تاریخی امام خمینی (رحمه‌الله علیه) در خصوص نهضت سوادآموزی به صورت جهادی همکاری نمایند.

وی افزود: نرخ باسوادی در لرستان سال ۱۳۹۰ حدود ۹۰/۷ درصد و هم اکنون در حال گذر از مرز ۹۷درصد است.

وی اظهار داشت: در همین مدت آمار بی سوادی در روستاها و همچنین میان زنان به قدری کاهش یافته که نمود عینی آن را می توان در شرکت گسترده دختران در آزمون های سراسری مشاهده کرد و در لرستان نیز با قبولی بی نظیر بالای ۶۰درصدی بی سوادان و کم سوادان، پرونده سال تحصیلی گذشته بسته شد.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جاری بسیار متفاوت تر از سال های گذشته به شیوه جدیدتر در حال برگزاری است عنوان کرد:در شیوه جدید به نام "طرح کلاس گذاری محله محور"، ادارات نهضت سوادآموزی شهرستان ها و مناطق، با مراجعه به سامانه، اقدام به استخراج فهرست افراد بی سواد یک محله و آن را به آموزش و پرورش ارائه می کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: سپس با مراجعه به آدرس این افراد نسبت به جذب و آموزش آنها اقدام می شود بنابراین در این طرح، همزمان کار پالایش وضعیت سواد افراد انجام می شود و از طرفی فرد آموزش دهنده، مانند گذشته وقت زیادی را برای پیدا کردن افراد بی سواد صرف نمی کند.