۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85424948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۳ هزار نفر از نهضت سواد آموزی لرستان بهره مند شدند

خرم آباد - ایرنا - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۳ هزار و ۷۸۰ نفر طی سال گذشته از دوره های نهضت سواد آموزی استان بهره مند شده اند.

منصور بازیگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:با فعالیت جهادی حوزه سوادآموزی و آموزش دهندگان، چهار هزار و ۷۳۰ نفر بی سواد و ۹ هزار و ۵۰ نفر کم سواد سال گذشته شناسایی و در دوره های سه گانه نهضت سوادآموزی جذب شدند.

وی افزود: در کنار تدریس کتاب های درسی و مکمل دوره های نهضت ، آموزش نماز تحت عنوان نماز کلید بهشت، طرح های آموزش رایانه، توسعه سواد زنان عشایری و روستایی، حلقه های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و انشا نویسی و آموزش مهارت های زندگی و شغلی ارائه می شود.

بازگیر عنوان کرد: نخستین گام برای موفقیت در زندگی فردی و همچنین توسعه‌ پایدار و همه جانبه جامعه ، گسترش و تعمیق سواد آموزی و در این راستا شایسته است همه‌ مردم و مسوولان با رجوع به فتوای تاریخی امام خمینی (رحمه‌الله علیه) در خصوص نهضت سوادآموزی به صورت جهادی همکاری نمایند.

وی افزود: نرخ باسوادی در لرستان سال ۱۳۹۰ حدود ۹۰/۷ درصد و هم اکنون در حال گذر از مرز ۹۷درصد است.

وی اظهار داشت: در همین مدت آمار بی سوادی در روستاها و همچنین میان زنان به قدری کاهش یافته که نمود عینی آن را می توان در شرکت گسترده دختران در آزمون های سراسری مشاهده کرد و در لرستان نیز با قبولی بی نظیر بالای ۶۰درصدی بی سوادان و کم سوادان، پرونده سال تحصیلی گذشته بسته شد.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جاری بسیار متفاوت تر از سال های گذشته به شیوه جدیدتر در حال برگزاری است عنوان کرد:در شیوه جدید به نام "طرح کلاس گذاری محله محور"، ادارات نهضت سوادآموزی شهرستان ها و مناطق، با مراجعه به سامانه، اقدام به استخراج فهرست افراد بی سواد یک محله و آن را به آموزش و پرورش ارائه می کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: سپس با مراجعه به آدرس این افراد نسبت به جذب و آموزش آنها اقدام می شود بنابراین در این طرح، همزمان کار پالایش وضعیت سواد افراد انجام می شود و از طرفی فرد آموزش دهنده، مانند گذشته وقت زیادی را برای پیدا کردن افراد بی سواد صرف نمی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha