اصفهان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۷.۷ درصدی تولید گیاهان تزیینی آپارتمانی در استان در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

احمدرضا رییس‌زاده روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیاهان تزیینی آپارتمانی در این استان با تولید هشت میلیون و ۸۳۰ هزار گلدان در سطح ۱۴ هکتار از گلخانه‌های استان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: درختچه‌های تزیینی نیز در سطح ۲۴ هکتار از گلخانه‌های استان و سالانه ۱۱ میلیون و ۲۸۰ هزار اصله تولید می‌شود و در این محصول نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ دهم درصد افزایش داشتیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه گل‌های شاخه بُریده نیز از دیگر محصولات تولیدی گلخانه‌هاست، اضافه کرد: ۶۶ میلیون و ۳۵۰ هزار شاخه از این محصول در یک سال اخیر در استان تولید شده که نسبت به سال قبل ۴.۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کشت گل‌های نشایی فصلی در سطح ۱۳۱ هکتار از گلخانه‌های استان تصریح کرد: سالانه بالغ بر ۶۲ میلیون نشا از این محصول در منطقه تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه ۱۹۸ هکتار گلخانه‌های استان به تولید گل‌های زینتی اختصاص دارد، گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ بهره‌بردار در این زمینه فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد اما بدلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.