۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85419658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مساحت گلخانه‌های اصفهان پنج درصد افزایش یافت

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبر: 85419658
مساحت گلخانه‌های اصفهان پنج درصد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: مساحت گلخانه‌های این استان به ۲ هزار و ۹۲۰ هکتار رسید که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

احمدرضا رییس‌زاده روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۷۲۲ هکتار از گلخانه‌های استان به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد و در ۱۹۸ هکتار گل‌های زینتی کشت می‌شود.

وی ادامه داد: فلاورجان با ۹۴۸ هکتار رتبه نخست شهرستان‌های استان از لحاظ مساحت گلخانه‌های پیشرفته(مُدرن) و سنتی را در اختیار دارد و پس از آن مبارکه با ۵۳۶ هکتار و تیران و کرون با ۴۰۷ هکتار در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان تیران و کرون از لحاظ گلخانه‌های پیشرفته بیشترین مساحت را به خود اختصاص داده است و پس از آن دهاقان و فلاورجان قرار دارند.

به گفته رییس‌زاده، تعداد بهره‌برداران گلخانه‌های استان استان ۶ هزار و ۳۵۰ نفر است که پنج هزار و ۱۱۷ نفر در زمینه تولید سبزی و صیفی و یکهزار و ۲۳۳ نفر در زمینه گل‌های تزیینی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای مانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادنجان و گل‌های تزیینی در این خطه تولید و بخشی از آن صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha