هفت هزار و ٣٣٣ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به گلخانه‌های اصفهان پرداخت شد

اصفهان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از پرداخت هفت هزار و ٣٣٣ میلیارد ریال تسهیلات به ٣٢ طرح کشت گلخانه ای در این استان در یک سال اخیر خبر داد.

احمدرضا رییس‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم سبب افزایش ٢٠٠ هکتاری گلخانه‌های استان اصفهان شد.

وی اظهار داشت: در مدت یاد شده به غیر از این مبلغ، بخش خصوص ١٣ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در این بخش هزینه کرده است.

رییس امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه این خطه ظرفیت احداث گلخانه‌های بیشتر را دارد، گفت: تامین اعتبار مهمترین چالش ما به شمار می رود و در صورت تخصیص مبالغ قابل توجه قادر به احداث گلخانه‌های متعدد هستیم.

رییس زاده خاطرنشان کرد: تا به امروز افزون بر ٢ هزار و ۵٠٠ گلخانه با ظرفیت تولید سالانه ٣٣٠ هزار تن در منطقه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های تیران و کرون، فلاورجان، خمینی شهر، دهاقان، مبارکه، شهرضا، شاهین‌شهر و اصفهان فعال‌ترین مناطق استان در صنعت کشت گلخانه ای استان اصفهان هستند.

به گفته وی در گلخانه‌های استان اصفهان بیشتر خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادنجان و گل‌های زینتی کشت می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۰ هزارهکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha