قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت که ۷۵ هزار مسافر و گردشگر در روزهای پایانی سال گذشته و منتهی به آخر هفته اول تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، باستانی و تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

محمد نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ هزار خودرو شامل ۱۸ هزار دستگاه سبک و ۲ هزار دستگاه سنگین از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارم فروردین ماه جاری وارد شهرستان قصرشیرین شدند.

وی اظهار کرد: از مجموع مسافران ورودی به قصرشیرین ۲۷۵ نفر در اقامتگاه های رسمی دارای مجوز از میراث فرهنگی و گردشگری و پنج هزار و ۵۰۰ نفر در اماکن اقامتی غیر رسمی مانند مدارس و مهمانسراهای ادارات و کمپ ها اسکان یافتند.

فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین از مجموع ۷۵ هزار مسافر و گردشگر نوروزی ورودی به شهرستان ۸۵ درصد آن ها معادل ۵۸ هزار نفر از مکان های تاریخی و جاذبه های طبیعی و صنایع دستی ایجاد شده مانند سیاه چادرهای ورودی شهر و سفره هفت سین محل بوستان بسیج دیدن کردند.

نجفی گفت: در ورودی شهر قصرشیرین هشت تخته سیاه چادر برای پخت شیرینی و نان محلی و هفت غرفه فروش صنایع دستی نیز برپا شده و آماده خدمات رسانی و بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با جمعیت ۲۷ هزار نفر و ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های تجاری و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب برای گردشگران جاذبه دارد.

وجود اماکن طبیعی، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به این خطه غربی کرمانشاه سفر کنند.