کرمان - ایرنا - نخستین نشست شورای اداری استان کرمان در سال نو در حالی امروز(دوشنبه) در محل استانداری برگزار شد که مسئولان بر ضرورت‌ حفظ حریم و حرمت ماه مبارک رمضان و تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید داشتند.

به گزارش ایرنا، این نشست شورای اداری همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور، معاون اول و سایر اعضای هیات دولت برگزار شد که استان کرمان نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این نشست حضور داشت تا خط مشی و سیاست های کلان کشور از همین آغاز سال نو به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی اعلام و ابلاغ شود.

پس از سخنرانی رییس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در نشست استانی شورای اداری به سخنرانی پرداخت که با تیتر «ظرفیت‌های اجرایی کرمان برای تحقق شعار سال بسیج شدند» روی خروجی ایرنا قرار گرفت.

تاکید بر حفظ حرمت رمضان

اما نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه این نشست با بیان اینکه مسأله حرمت ماه مبارک رمضان و روزه خواری ۲ عامل دارد تصریح کرد: امسال به واسطه تعطیلات نوروزی، برخی از این افراد مسافر هستند که متاسفانه رعایت ماه مبارک رمضان را نمی کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی همچنین گفت: قانون در حوزه رعایت حجاب و عفاف برای دستگاه های دولتی، نهادها و شرکت های همکار و نحوه برخورد با مراجعه کنندگان تکلیفی را مشخص کرده که باید به طور جدی اجرا شود و این موضوع بازدارنده است.

امام جمعه کرمان افزود: عفاف و حجاب موضوعی دینی، الهی و شهروندی است و قانون بر اجرای آن تاکید دارد که امیدوارم در استان که زادگاه شهدای ارزشمند به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، این ماموریت را به بهترین وجه انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: انتخابات به صورت بسیار سالم و همراه با امنیت و به دور از حمایت از نامزدی خاص برگزار شد که جای تشکر دارد.

تحقق شعار سال را تکلیفی پیش می‌بریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست عنوان کرد: دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و بانک ها به کسب رتبه چهارم کشور در حوزه بهبود محیط کسب و کار استان کمک کردند.

امیر حسن زاده افزود: شعار سال را بحثی تبلیغاتی نمی دانیم بلکه باید شعار اقتصاد، رشد و توسعه با همکاری مردم در همه مراحل اجرایی شود؛ ارتقای فضای کسب و کار استان کرمان با کمک واحدهای کوچک محقق شد و امسال در تحقق شعار سال نیز بایستی به صورت تکلیفی کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مردم ظرفیت خوبی برای اقتصاد دارند اما به این سمت هدایت نشده اند ادامه داد: درخواست های سرمایه گذاری از سایر استان ها داشتیم اما امسال اولویت ما برای این حوزه شهرستان های مختلف از شمال تا جنوب استان کرمان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این نشست از تغییر ساعات اداری در کرمان طی ایام آتی ماه مبارک رمضان از ۸:۱۵ تا ۱۴:۳۰ خبر داد که مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است.

همچنین رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این نشست برخی از اقدامات انجام شده و برنامه ها در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ سازی حجاب و عفاف را تشریح کرد.