محمد رئیسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۶۸ تیم عملیاتی و مراکز فوریت های برق ۱۲۱ با استعداد نیرویی ۱۴۰ نفر، در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی استان هستند.
وی یکی از اقدامات خوب سال گذشته را اقدام برقدار کردن به موقع ۶۵ روستا سیلزده اخیر جنوب استان عنوان کرد و افزود: برق تمام روستاهای سیلزده سیستانو بلوچستان در کمترین زمان ممکن پایدار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی خدمات این شرکت به صورت غیرحضوری ارائه میشود، تصریح کرد: شهروندان سیستان و بلوچستانی میتوانند با نصب اپلیکیشن "برق من" به صورت غیرحضوری از خدمات این شرکت از جمله ثبت خاموشی، اعلام مشکل روشنایی معابر، رفع خطر از تأسیسات مخاطره آمیز، رفع مشکل ولتاژ شبکه برق و خدمات امور مشترکین بهرهمند شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر این مشترکان هم استانی می توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه های «۱۵۲۱» خدمات امور مشترکین و «۱۲۱» مرکز فوریتهای برق سیستان و بلوچستان نسبت به ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام کنند.
رئیسی با بیان اینکه مرکز اتفاقات توزیع برق سیستان و بلوچستان در طول سال به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد، افزود: شهروندان گرامی میتوانند در صورت وقوع مشکلات ناشی از قطعی برق، اتصالی خطوط بـرقرسانی و هر گونه حادثه ایجاد شده در تأسیسات شبکه برق موارد را از طریق سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق استان «۱۲۱» اطلاع دهند تا همکاران این شرکت در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
وی بیان کرد: شاخصهای فنی و کیفی از قبیل افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مناطق گردشگری، روشنایی معابر اصلی و شریانهای ورودی شهرها از جمله اقدامات مهمی هست که با همراهی و همکاری سایر سازمانها و ادارات جهت استقبال از نوروز و مهمانان نوروزی عملیاتی شده است.