سمنان - ایرنا - رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تصادف‌های جرحی در جاده‌های این استان نوروز ۱۴۰۳ به میزان ۹ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت و محور سمنان- فیروکوه طی تعطیلات تصادف فوتی و جرحی نداشت.

سرهنگ موسی بزرگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصادفات منجر به فوت نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نداشت و همانند سال گذشته بود.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد علت تصادفات در محورهای مواصلاتی استان سمنان مربوط به خواب آلودگی و خستگی رانندگان و ۴۰ درصد به دلیل عوامل دیگر از جمله کیفیت خودروها، داشتن سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ خودروها بود.

این مسوول اضافه کرد: بیشترین تصادفات در محورهای مواصلاتی استان سمنان بین ساعت ۶ تا ۱۰ صبح رخ داده است.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: محورهای سمنان- دامغان، شاهرود- میامی، دامغان- جندق، شاهرود- دامغان و محورهای روستایی گرمسار، بیشترین تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ را داشتند.

کدام محور استان سمنان بدون تصادف بود؟

وی ادامه داد: محور سمنان- فیروزکوه امسال هیچ تصادف فوتی و جرحی نداشت و جزو محورهای کم‌حادثه استان سمنان بود.

رییس پلیس راه استان سمنان اظهار کرد: مجموع ترددها در محورهای استان طی نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته افزایش یک درصدی و تردد بزرگراهی افزایش چهاردرصدی داشت.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.